Problem: Hackar(haptisk återkoppling), fryser och hoppar bakåt i menyn

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av Daddy, 10 okt 2011.

1. Daddy

Daddy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har en Xperia mini(ST15i). Funkade utan anmärkning några veckor, men sedan fick jag problem. Ibland när jag använder funktionsknappar(touch) så börjar telefonen att hacka(haptisk återkoppling) och antingen så slutar funktionsknapparna att fungera(telefonen hänger sig/fryser) eller så hoppar telefonen tillbaka ett eller flera steg i menyn. Ibland slutar det efter ett tag, ibland så måste jag slå av telefonen för att den ska sluta hacka. Har haft den på service, men fick tillbaka den utan åtgärd("Test ringa, knappar, touch och kamera u.a."). Någon som har samma problem? Något jag kan göra eller är det bara att fotsätta att skicka in den på service och hålla tummarna? Tacksam för hjälp!

EDIT: Tydligen många drabbade, SE känner till problemet och det ska tydligen finnas en hårdvarufix ute fr.o.m. idag.

http://talk.sonyericsson.com/thread/23778?start=0&tstart=0

Last edited: 10 okt 2011
  2. Daddy

Daddy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har fått tillbaka telefonen efter andra vändan till serviceverkstad. Man har "kalibrerat touchpanelen" och so far so good..

3. Ante83

Ante83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Eftersom SE känner till problemet så borde det väl vara åtgärdat i de lurar som tillverkats nyligen? , men går det att ta reda på om det är just en sådan lur (nytillverkad, felfri) man köper?
    Funderar nämligen på att köpa en snart.
    Man vill ju helst slippa att hålla på och skicka på service.

4. Daddy

Daddy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Av intresset för denna tråd att döma så är det nog inte så många som drabbats. Oavsett vilken mobil du köper så kan du ha otur och få ett måndagsexemplar.

5. Ante83

Ante83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har mejlat SE och frågat om detta problem har åtgärdats i nytillverkade Xperia Mini. Om man läser på SE's egna forum så verkar det vara många som drabbats och jag vill vara hyffsat säker på att jag får en felfri lur när jag köper en, och inte behöver skicka in på service det första man gör. (Självklart finns måndagsexemplar om man har otur)

Hur som helst så svarar dom inte på mejlet. Hur lång tid brukar det ta?
    Det har gått 3 dagar nu.