Problem: Inga nya widgets (SE Arc)

Diskussion i 'Allmänt' startad av emkeyen, 22 nov 2011.

1. emkeyen

emkeyen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan alla!

Jag har en SE Xperia Arc brandad till Tre som har knasat ur. Problemet är att listan på widgets inte längre uppdateras. Widgetar installerade sedan tidigare fungerar som de skall. När jag laddar och installerar nya appar och widgets så finns de helt enkelt inte i widgetslistan.

Enheten är rootad, jag använder Titanium Backup för att freeza SE:s och Tre:s bloatware. Kör även V6_Supercharger. Det har fungerat finfint och utan problem i dryga månaden.

Det jag kan komma på för felsökning är följande:

1. Timescape är freezat men finns kvar i widgetlistan. När jag skulle installera en annan widget så kom jag åt Timescape, vilket resulterade i att SE Launcher krashade. Jag har provat att unfreeza Timescape och lägga till som widget, vilket funkar utmärkt, men problemet med nya widgetar kvarstår.

2. Jag provade att installera Go Launcher, kom fram till att jag var nöjd med SE:s egna och avinstallerade.

Jag har provat att dra hem diverse widgets som har goda omdömen för att testa med. Inget av dem funkar. Allting i widgetväg ligger i telefonens interna minne.

Tips och idéer om vad jag kan göra utan att behöva installera om telefon och hela rasket?

Tack på förhand!

2. emkeyen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

PS. Postar i Allmänt för att det känns som mer ett Android-relaterat problem än något specifikt för SE eller Arc.

3. emkeyen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inga idéer?