problem iphone headset med hero

Diskussion i 'Hero' startad av MrLeopoldStotch, 14 nov 2009.

1. MrLeopoldStotch

MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köpte ett iphone headset men jag får det inte mikrofon att fungera med min hero. Gick tillbaka med den till affären och killen testade och sa att det funkade i hans iphone. Eftersom det är apple så kunde han naturligtvis inte ta tillbaka det eftersom de bara garanterar att det funkar med iphone :(.

Vet att de funkat utmärkt med många andras hero så jag tänkte bara varna lite att de kanske ändrat något eller så, för mig funkar inte mikrofonen iaf.

2. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

https://swedroid.se/wiki/index.php/Headset

Läs på innan du köper nästagång. ;) Värt att notera också är att med 3GS så kom det en ny typ av headset som inte funkar med tidigare iphones. Har för mig att den nya har tre knappar medans den gamla varianten bara har en knapp.

3. MrLeopoldStotch

MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kollade lite innan men hittade ingen info på forumen. Trodde den länken bara gällde iphone in-ear och inte standard, men ser ju nu att det står på min förpackning endast för iphone 3GS... Det skumma var att killen i affären inte frågade om jag hade en iphone 3GS utan bara gav mig den när jag bad om apple-lurar med mikrofon.

Skumt också att de funkar (även mikrofon) med min gamla telefon Huawei U1310. :)

Nåja, så kan det gå... Får se om jag försöker sälja dem eller om jag väntar och ser om htc/google kan/kommer fixa stöd i kommande uppdateringar.

Nu får jag väl försöka hitta något annat bra headset...