[Problem] Laddning pausad, batteri för varmt.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Dr.Byte, 14 juni 2011.

1. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Har åkt på ett dilemma, nämligen att mobilen är problematisk att ladda, sökte här inne men kunde inte finna nåt.

Det som gjorts är några mins surf via wifi medan jag satt på porslins fåtöljen och filosofera, kommer ut och kopplar in tele och möts av detta:

Blir telen verkligen 67 grader av några mins surf? är det detta som indikerar att mobilen jobbar EXTRA hårt mot en DIR-655 och drar så kopiösa mängder med ström?

temp info:

Onekligen jkligt oroande, telen känns absolut inte varm som 67 grader, det förbryllar mig.

Surfar jag med 3G under längre tid blir telen varm, men detta? hmm...

Någon mer med samma dilemma?

Edit:
    Alla mätare i telen indikerar 67 grader, tog ur batteriet och kollade detta och det är ABSOLUT inte ens i närheten av ljummet.

Startade telen igen och nu är tempen på 37 grader.

En MYCKET VILD gissning, kan detta ha nåt med batteribuggen att göra eller är det router relaterat? verkar ju onekligen intressant.

Last edited: 14 juni 2011
  2. xart

xart Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Upplever inte någon extra strömförbrukning från min DIR-655, så det låter som lite bs. Skulle tro att det är något annat som legat i bakgrunden och dragit upp värmen.
    Normalt användande mot en DIR-655 klarar mitt batteri sig i ca 30+ timmar, och ingen nämnbar värmeutveckling.
    Fortfarande en "dator med en liten bit telefon, allt kan hända". Något program som fått en flipp å hänger CPUn i någon loop. Kanske en reboot eller FR är på sin plats? ;)

3. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Testade att surfa mot routern på wifi igår, då gick 25% batt på dryga 10 min, det är inte normalt enligt mig.

Och om det är router relaterat just till denna modell tar jag på att fler klagat på detta fenomen, känns som mina gamla 724-gu får agera test objekt ett tag för mobilen.

FR och RebOOT är gjorda...:)

4. machiavelli1337

machiavelli1337 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Själv så gör min DIR-655 att telefonen drar runt 20% batteri i timmen. När jag bytte till en DIR-600 drog den inte ens 1% under samma period.