Problem: Läsa lånade e-böcker

Diskussion i 'Samsung' startad av Munken12, 21 apr 2012.

1. Munken12

Munken12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Jag har just installerat Adobe Digital Editions på min dator och lånat en ebok via ebrary. Önskvärt hade varit att kunna läsa den på min tab också, men jag får inte till det! När jag öppnar Digital Editions på datorn så finns inte taben i listan till vänster, och jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få den dit heller. Har provat med eBook-läsaren (som finns installerad från start) och har installerat Aldiko, men samma problem kvarstår. Någon som har tips?

Tacksam för svar!

2. Gubbar

Gubbar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har bara lånat böcker från elib.se med mitt bibliotekskort och då har jag behövt låna boken direkt i taben med aldiko.

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Som sagt så krävs som jag förstått aldiko för att låna biblioteksböcker från elib och att man då lånär direkt från aldiko. En bugg i samsungplattorna gör att det inte fungerar att låna från webläsaren, reserverar mig för att det kanske är fixat idag då elib arbetat på en lösning.

Vet dock inte om detta är ditt problem?

Sent from my Lumia 800 using Board Express

4. /walt

/walt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag lånar e-böcker från bibblan via aldiko. Funkar hur bra som helst. Minns inte var jag hittade tipsen om konfigurationen men Lunds Stadsbibliotek hade en sida som gjorde det lätt som en plätt.

Skickat från min GT-P7510 via Tapatalk 2

5. Munken12

Munken12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svaren! Har faktiskt gett upp att använda datorn öht, kör också via taben och Aldiko nu. Fungerar prima! :-)