Problem: [Problem]Låg mikrofonvolym under samtal

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av scolad, 6 nov 2011.

1. scolad

scolad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

För några dagar sedan började min mikrofon bete sig skumt under samtal. Alla jag pratade med sa att jag inte hördes ett dugg. Igår dog den i princip helt, måste skrika i den för att höras under samtal. Dock när jag använder telefonen som videokamera eller använder röstkommandon när jag skriver saker så fungerar den klockrent?

Har försökt söka lite och det står att brusreduceringsmikrofonen (sjukt långt ord om det ens finns)kan vara boven i det hela. Dock kan jag inte slå av den, inte ens under samtal. Har inte gjort något speciellt på telefonen. Provat 3 olika roms: Miui, leomar och checks nya och cognition 1.6. Kernels jag provat är: speedmod, siyah och ninphetamine. Har provat i princip alla modem som finns också.

Kan detta vara hårdvarurelaterat eller är det en mjukvaruinställning som jag missat någonstans? Tänkte prova flasha stock och se om det fungerar då. Någon annan som kanske upplevt detta och löst det eller någon som har något trevligt litet förslag?