Problem: Problem: Låsskärm vs. pin-kod

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av res193cue, 24 okt 2013.

1. res193cue

res193cue Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ända sen början använt mig av samma pin på låsskärmen utan problem. För några dagar sedan bytte jag pin och har 100% koll på vilken kod det är. Har säkert knappat in den ett par hundra gånger utan problem.

MEN ikväll var det dåligt batteri. Jag stängde av nätet och satte luren på laddning. Gick ut för att stapla ved och kommer in en timme senare. Nu kommer jag fan inte in på mobilen :ehm:

Nån som har några förslag på hur jag tar mig in?

Jag har startat om den säkert 5 gånger, plockat ut batteriet ett par gånger (låtit det vara ur över 5 minuter) men icke...

Innan jag valde min nya kod testade jag ett par andra koder som jag bytte bort eftersom de inte kändes rätt. Jag har provat alla koder som går men...

2. res193cue

res193cue Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag gör en "Hard reset" hur blir det med SIM-kortet pin? Ändras den tillbaka till den ursprungliga koden som var när jag fick kortet? Eller är det den pin jag valt som gäller?

Hoppas på det sistnämnda då jag nyligen flyttat och inte alls har koll på lappen med pin och puk :/

3. Helldude

Helldude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Pin koden för sim ändras inte. Verkar ha hänt något med telefonen men en fabriksåterställning tar bort det (och allt annat på telefonen)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

4. FuckVlingo

FuckVlingo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du kommer fortsätta ha samma PIN som du har nu, annars är det bara att ringa din operatör. Samt att de flesta operatörer har en egen app där du kan kolla din PUK, räkningar osv osv.