[Problem löst] När jag trycker på hemknappen startar Skrivbordsklockan!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av m1kael, 25 juni 2011.

1. m1kael

m1kael Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Helt plötsligt för ett par dagar sedan började telefonen bete sig mycket konstigt.
    Först började telefonen aktivera Billäge av sig själv, och när det ringde slogs högtalaren på. Väldigt irriterande!!. Sen i morse märkte jag att när jag tryckte på hemknappen så startar Skrivbordsklockan istället för att hoppa tillbaka till min hemskärm. Wtf!

Är det någon som har råkat ut för samma saker?

- Mikael -

Last edited: 29 juni 2011
  2. Repravi

Repravi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Billäge och hemknappen

Jag har exakt samma problem !!:(

Billäget går bra automtiskt flera gånger/dag. Och meny knappen varkar oxå ändra funktion när billäget blir aktiverat.

Såg en tråd att detta problem har funnits på andra telefoner med och kopplar det till Android 2.2. Men jag vet inte.

Hur kan man få bort detta ?

Last edited: 26 juni 2011
  3. Repravi

Repravi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Klipper in denna text som verkar vara lösningen:
    Problemet va att microusb kontaktet (plattan) hade böjt sig en aning för mig och fick antagligen någon kontakt med resten av ytan som gjorde att mobilen fick för sig att den blev "dockad" i en station. Så jag böjde tillbaka den kontakten så att den blev rak....startade om och sen dess har det inte hänt något mer! Hoppas att detta löser era problem också!

m1kael gillar detta.
  4. m1kael

m1kael Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tackar för tipset och det verkar som att det gjorde susen. <3

Jag stängde av telefonen och böjde lite försiktigt med en lite skruvmejsel, startade sedan om telefonen. Det verkade ha gjort susen, men efter ett tag kom problemet tillbaka, suck. :eek:
    Jag gjorde om samma procedur en gång till men böjde lite lite till och nu verkar det ha löst sig. Jag har inte fått tillbaka problemet på ett par dagar så jag hoppas att det håller för jag är inte sugen på att böja så mycket mer på USB-pluggen. :ehm:

Tackar så mycket för informationen! :D

PS: Beställde ett par sådana här, hoppas att det hjälper mot framtida problem.

5. p3pp3r

p3pp3r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min gör exakt likadant. Kan ni snälla förklara exakt hur ni gjorde? Bild kanske till och med på hur den bör se ut. Ska den böjas mot uppåt mot skärm eller neråt mot batteri?

6. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Hur kan plattan ha blivit böjd då? Har man varit oförsiktig när man stoppat/dragit ur laddaren??

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 24 september 2011
  7. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Det har hänt några. Det verkar vara relaterat till Bil-läge aktivering också. Ett tag så började min mobil antingen starta bil-läge (vilket innebär att samtal startas med högtalarläge på), eller starta alarm/klock appen. Extremt irriterande. Det mobilen startar är så gott som alltid, den app som skulle startas om man satte mobilen i laddningsdocka eller bil-docka, vilket ger en hint om att det är usb-porten som är knasig.

https://swedroid.se/forum/45676-min-sgs2-tror-den-laddar-och-gar-i-car-mode.html

Issue 17232 - android - Car mode and loud speaker auto enabling ISSUE. - Android - An Open Handset Alliance Project - Google Project Hosting

Galaxy s2 ,, opening driving mode,voice talk auto (Help) - Page 3 - xda-developers

Har skrivit lite i dom trådarna också. Men jag lyckades fixa precis som Repravi sa, bara att rensa eller i värsta fall böja (mycket lite) på microUSB kontakten. Jag rengjorde den med kontaktmedel.

Sen har jag också läst senare att GO-SMS Pro kunde orsaka liknande problem men vad jag vet har dom uppdaterat appen så att det inte gör så längre

8. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Detta känns ju Inge bra. Det verkar vara väldigt många som har detta problem. Det känns faktiskt som att jag har kastat pengarna i sjön. Först överhettningsproblemet sen detta.

Om man har köpt en telefon för 5k så tycker jag att den skall vara så pass bra byggd att lite damm inte skall göra telefonen helt galen.

9. Tärning

Tärning Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min telefon tror att jag dubbelklickar på hemknappen och startar röstyrningen minst 2-3 gånger om dagen.. Nån mer som har detta problem? Vad kan det bero på?

10. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Du har förmodligen drabbats av det som tråden handlar om. Fått smutts/damm i usbingången.

11. Ankhface

Ankhface Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hann ha min sgs2:a en knapp vecka innan detta helt plötsligt började. SUCK. Läste era inlägg o testade att stoppa i laddsladden o vicka. Problemet med hemknappen försvann direkt.

Dock inte problemet med högtalare som samtalsdefault. Går ju att stänga av förstås men det är sjukt irriterande. Nån som har en mer långvarig lösning?

12. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Frågan är om detta sjukt jävla irriterande problem med billäge, automatisk högtalare, laddsymbol ect kan lösas genom att man köper en sådan där gummiplupp som skyddar usbkontakten. Det borde ju lösa problemet då problemen verkar bero på damm eller att "pinnen" har böjts.

Eller?:-)

Last edited: 26 september 2011
  13. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

+1 här...

Har ju ofta sjukt mycket damm i mina fickor, kan det vara så alltså :)
    Ska se om jag kan böja kontakten lite kanske...