Problem med 3g-hastighet.

Diskussion i 'Hero' startad av D.K, 31 januari 2010.

1. D.K

D.K Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sedan någon vecka eller två haft problem med min hastighet över 3g, där den fastnar på 0.11-0.12mbit/s. Det visar sig efter att man haft igång mobilen i några timmar och löser sig korta stunder om jag byter APN från internet.telenor.se till services.telenor.se och sen tillbaka igen. Men hastigheten blir aldrig densamma (2-3mbit/s) som den har varit innan och som den är efter uppstart.
    Har mina misstankar om att det kan vara MarketEnabler som spökar på något sätt, men kan inte bekräfta det.

Frågan är hur jag ska felsöka detta. Finns det program där man kan se vilka program som drar onödig bandbredd?
    Får även tillägga att jag kör MoDaCos custom och att jag ominstallerade efter en totalwipe igår, men problemet kvarstår...

Last edited: 31 januari 2010
  2. runeo

runeo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

3. D.K

D.K Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 31 januari 2010
  4. D.K

D.K Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag börjar misstänka att detta har med återuppkoppling att göra. När jag åkte vagn för en stund sedan funkade Spotify prima innan jag åkte in i en tunnel, då bröts uppkopplingen och när jag kom ur den så började musiken hacka, dvs att jag gått ner till 0.11mbit/s igen.

Telenors kundtjänst har inga förslag utan erbjuder som vanligt bara ett nytt sim-kort.