Problem: Problem med 3G nätet vid surfning...

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av matteias, 1 feb 2012.

1. matteias

matteias Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej..

När jag sitter på jobbet tex och surfar runt via 3g nätet eller hur man ska säga, så tappar den helt.. ibland när man ska ladda ner appar ifrån market så låser den sig. Det går inte logga in på wordfeud (login error).

Men så fort jag kommer hem och kopplar upp mig på wifi här hemma så funkar allting klockrent och går super bra..

Jag kör..
    4.0.3
    maguro_build-14
    kernel-version 3.0.8

2. Astrofaes

Astrofaes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vilket basband kör du? XXKK6 eller XXKL1 är för det flesta ett bättre alternativ till XXKK1 som är standard.

3. matteias

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

xxkk6 är vad jag har nu.. hur ändrar jag det?

4. Astrofaes

Astrofaes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är bara att flasha XXKL1 genom Clockwork Mod Recovery. Kan vara en idé att göra en wipe av cache/Dalvik Cache för säkerhets skull.

Kom även ihåg att göra en Nandroid backup.

Edit: Förutsätter att du har någorlunda koll på detta eftersom du kör 4.0.3. och XXKK6.

5. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Av någon (okänd) anledning får vissa problem med den radio som kommer med AOKP.. Jag har haft samma, även om en nyflashad XXKK6 fungerat okej. Kört XXKL1 sedan den kom ut, och det har inte varit en tillstymmelse till problem (på grund av den iaf ;)). Bara att flasha via CWM.

6. matteias

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket, jag är en riktig nybörjare i området.

Men jag läser så mycket jag kan, hänger hyfsat med på noterna. Jag vet vad saker är och hur det funkar men inte vart man kan få tag i dom osv.. läser trådar och om flera personen skriver samma sak i en tråd så testar jag utifrån det ;D.. man måste testa för att lära sig något. Tack åter

7. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Du får ta detta med en nypa salt, men utifrån samma inlägg i vilket du skriver att du vet hur saker funkar visar du ganska tydliga tecken på att du inte gör det.

Att läsa trådar och göra som alla andra gör kanske funkar, men det innebär inte att du vet hur det funkar. Spelar såklart ingen roll sålänge allt går som det ska, men man kan med fördel läsa på lite innan man börjar pilla så slipper man få panik när inte samma sak händer som alla andra skrev skulle hända ;)

För att avsluta denna kaka finns det många vettiga länkar till filer och guider i ROM-filer och utvecklingsdelen av forumet.

8. matteias

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej.. jag har flashat in XXKL1 nu. Behöver telefonen att tag för att "ställa in sig" eller ska det funka direkt? I detta nu pendlar den mellan 3G och H hela tiden :/

9. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Hate to say I told you so..

Grundläggande anslutningsfakta: När uppkopplingen inte används/belastas hoppar den till 3G för att spara kräm. När du använder/belastar uppkopplingen hoppar den till H för hastighetens skull. :)

10. matteias

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fruktansvärt pinsamt, att logga in på wordfeud är ett dåligt exempel men det ska funka hur som helst. Vilket det endast gör när jag uppkopplad emot hemma nätverket. Så jag antar jag får börja om ifrån början.

11. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Wordfeud har problem som diskuterats här på forumet.. Det är inte problem med radion som orsakar det utan det är appen om jag förstått det rätt.

Market och surf borde dock fungera som vanligt nu?

12. matteias

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Suft funkar mycket bättre nu, verkar vara stabilt och snabbt. Någon har löst wordfeud problemet genom att stänga av proxy server och port då får testa det om jag hittar vart man gör det :) tack för snabba bra svar