problem med 3g

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by Broggo, Jan 1, 2011.

1. Broggo

Broggo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Wifi hemma funkar bra och kopplar upp sig automatiskt, men när jag är ute så kopplar inte 3g på. Det spelar ingen roll om jag sätter på och stänger av datatrafik eller om jag stänger av wifi. Någon gång har det fungerat när jag startat om mobilen.

Vad är problemet? Vet ni hur man ställer in så att 3g kopplas på automatiskt när inte wifi finns?

2. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad har du för operatör?

Det första du bör göra är att kolla apn iställningarna. Info finns på wiki:n

https://swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inställningar

Detta fixar mobilen själv, wifi har högre prioritet är 3g. Finns inte wifi används 3g. Detta förutsätter dock att 3g är aktiverat.

3. Broggo

MINA ENHETER

Jag har tele2. Så 3g ska sätta på sig själv när man har datortrafik på, och det inte finns wifi i närheten? Det gör inte min. Ska man vända sig till tele2 eller sony ericsson då?

4. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja 3g ska sätta igång när inte wifi finns i närheten. Men som sagt kolla först så att inställningarna för 3g är korrekta. Är de korrekta och du fortfarande inte kan ansluta via 3g så bör du först och främst prata med din operatör.

5. Broggo

MINA ENHETER

Okej hur kommer man in på 3g inställningarna? Jag har bara hittat inställningar för datortrafik och wifi

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    I inställningarna för mobilt nätverk (samma meny där du kan slå på och av datatrafik) så har du access punkts namn som är den sk APN inställningen som du ska kolla. Så gå in på den och kika.

7. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER