Problem: Problem med 64GB SD-kort

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av creeel, 9 apr 2014.

1. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Köpte mig för ett tag sedan ett 64GB SD-kort från Amazon. Det första jag gjorde när det satt i mobilen var att formatera kortet. Provade sedan att filma lite och ta något kort och det funkade bra.
    Men någon dag senare när jag tog ett kort så dök det upp "Unable to save to external sd card" och samtidigt byter den tillbaka till det interna utrymmet.
    Testade då att demontera och montera kortet samt formatera igen men efter någon bild så dyker samma upp, eller till och med att kamera-appen kraschar. Blir ofta korrupta filer kvar på kortet efter ett misslyckat försök att ta en bild/spela in.

Idag provade jag att sätta i kortet i datorn genom medföljande SD-adapter > USB SD adapter, gjorde sedan en full formatering. Det gick att välja mellan exFAT och NTFS så jag körde på exFAT. Sedan fyllde jag hela kortet (ca 58GB av 59 lediga) med bilder och videos och där blev inget korrupt i alla fall.
    Gjorde sedan en full formatering igen och i med kortet i mobilen. Kameraappen kraschade när jag försökte ta en bild.
    Tänkte att det kanske berodde på att det är formaterat till exFAT, så formaterade i mobilen igen (Vet inte om den formaterar till fat32? Har inte tänkt på det).
    Denna gången kunde jag ta några kort, testade att spela in men där blev det korrupt fil igen och det byter tillbaka till det interna minnet.

Så frågan är om det är något fel på mitt kort? Verkade ju som sagt funka bra när jag fyllde det i datorn.
    Kortet är Sandisk 64GB Class 10. körde på ett Sandisk 16GB class 4 tidigare utan problem.
    Någon annan som har liknande problem eller kör på samma kort och inte har några problem?

Tack på förhand.

2. ojz0r

ojz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Har du uppgraderat till kitkat och kör med en 3:e parts kamera?

3. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Vad är det för fel på de befintliga sd-kort trådarna?

4. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kitkat har jag ja, ingen 3:e parts kamera nej.

Tråden som ligger här på samma sida handlar ju inte samma problem som jag har så vad menar du?