Hallå, jag har en 32A med följande data: Radio 3.22.20.17 s/N: HT972KF04325 SPL-1.33.0010 Problemet för mig är inte att sensorn är låst. Den ger data, men den datan är helt galen. När jag tittar på vad sensorn rapporterar i appen "accelerometer values" så visar den att x-axeln är off på ca 15 grader, y-axeln är helt låst på max-läget och rör sig endast om man skakar telefonen relativt våldsamt. z-axeln rör sig som den borde men ligger rätt långt ifrån centrum. Vad jag har testat: En rad olika rom:ar Tidigare nandroid-backuper där g-sensorn fungerade Tagit bort akmd_set.txt filen Rört omkring telefonen i luften i åttor(skulle tydligen hjälpa för kompassen) Kalibrerat med verktygen som följer med sense (gav inget resultat, utan x-axeln blev kalibrerad men y-axeln var fortfarande låst) Vad jag undrar nu är om någon med en liknande lur som jag har, fast fungerande, kan lägga upp sin akmd_set.txt-fil? ...eller har något annan utmärkt lösning eller sak att testa, jag är öppen för förslag.
fungerar inte G-Sensor Calibration ? finns någonstans i inställningar, hos mig under Sound & Display längst nere...
Tyvärr inte, som jag skrev(g-sensor calibration är den som följer med sense): Så om det är någon som har en HTC Magic version 32A och har en fungerande g-sensor / accelerometer. Så vore det vänligt om denna någon kunde dela med sig av sin akmd_set.txt som ligger under /data/misc/
oj då, ursäkta såg inte det, var lite off igår och ser att jag skrev lite dumt här och var. sorry... laddar upp filen till dig när jag kommer hem, om inte någon annan gör det innan.
Min 32B har samma fel som watz beskriver - felet uppstod vid reparation av annat fel på telefonen. Finns "g-sensor calibrator" som .apk någonstans (hittar det inte när jag googlar)? Kan det köras utan root?
Jag kan bara meddela att jag inte har hittat någon lösning ännu, jag har inte testat att den ovan nämnda filen då ingen har orkat/haft möjlighet att dela med sig av den. /watz