Problem med Android Auto

Diskussion i 'Android Auto' startad av Mane_k, 15 aug 2023.

1. Mane_k

Mane_k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Hej.
    Har problem med android auto.
    Problemet är att varje gång man går från AA till bilens egna menyer och tillbaka till AA så låser sig meny raden i AA där senaste appar, app luncher mm. finns. Ända sättet jag hittat är att avbryta kopplingen till bilen och telefonen och starta om AA igen för att få det att fungera igen.

Har provat i olika bilar med olika sladdar samt även AA wireless med samma problem.
    Telefonerna jag provat med är 22 ultra samt 20+.
    Jag har provat rensa data i AA men detta hjälper inte heller. Det spelar ingen roll vilken app jag använder i AA problemet är ändå detsamma. Versionen jag kör just nu är den senast skarpa från APKmirror.

Finns det fler med här samma problem? Vid googlande på problemet så verkar det finnas fler med samma problem. Dock hittar jag ingen lösning.

Kanske någon här har en lösning, rentav?

2. GunnarWik

GunnarWik Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    714
    Operatör:
    Comviq, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6
    Telefon 2:
    Motorola Moto G35 5G
    Varför använder du inte den som ingår i, och uppdateras av Google i Android? Du kan ju i alla fall prova att avinstallera den sidoladdade versionen från APKmirror för att utesluta detta.

3. Mane_k

Mane_k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Därför att den senaste versionen via playstore har samma problem, så jag provade en nyare version som fanns via APKmirror, detta var som sagt ej heller lösningen..

4. matslen

matslen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har samma problem. Min telefon är en Samsung A33. Jag har provat i två olika bilmodeller, men samma problem. Om jag går från AA till bilens egna menyer på bilens skärm, t.ex. för att byta radiokanal, och sen åter till AA är raden med tidigare använda appar helt fryst. Dessutom fryser också navigeringsapparna. Har testat Tomtom Go, Sygic, Waze... alla likadant. Likadant om backkameran aktiverats. När den släckts, är AA fryst. Problemen började när "Coolwalk" lanserades i slutet av 2022. Innan fungerade AA perfekt. Jag provade att "nedgradera" AA och då fungerade det... tills mobilen automatiskt uppgraderade AA automatiskt (fastän jag valt att AA inte skulle uppgraderas...). Det finns nog ingen lösning på det här. Det hänger på vilken moblitelefon man har. Förmodar att just Samsung är den mest utsatta.

5. matslen

matslen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Nu har jag hittat lösningen. I varje fall fungerar AA helt perfekt för mig nu.
    Så gjorde jag: I mobilens inställningar måste animeringar vara vara aktiverat. I min Samsung A33 finns inställningen under "Tillgänglighet" sedan "Synlighetsförbättringar", avmarkera där "Ta bort animeringar". Eller sök helt enkelt efter "Synlighetsförbättringar" i inställningar. För säkerhets skull, kontrollera även så att "Minska transparens och oskärpa" är avaktiverat (finns i raden nedanför). Det var i alla fall lösningen för mig.