Problem med Android Market på min DHD.

Diskussion i 'Desire HD' startad av MrMetrixa, 9 nov 2010.

1. MrMetrixa

MrMetrixa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Det är så att jag har fått min HTC Desire HD nu och är jätte nöjd med den förutom en sak... jag kan inte ladda ned apps eller liknande ifrån Android Market :( När jag väljer installera så står det "Börjar hämtning" i en halv evighet men det händer aldrig något mer. Någon som har en aning om vad problemet är och hur man fixar det?
    Tack på förhand!

//MrMetrixa

2. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

Kolla om du har fått email angående verifiering av ditt kontokort, dom du köper betal applikationer. Om du inte har verifierat ditt kort så kommer inte nedladdningarna att genomföras. Är det gratisapplikationer så vet jag tyvärr inte vad som är problemet.

/ Magnus

3. MrMetrixa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är bara gratis applikationer som jag har provat med tyvärr...

4. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Om du provar på kvällarna så är det folk vanka i USA och det blir överbelastning i EU pga de prioriterar USA då. Om du googlar så hittar du massa trådar om detta. Det har hänt mi också men det går i vågor, ibland fungerar det bra och ibland inte. Det vad man kan göra ner det står börjar hämtning klicka på den en gång och sedan välj avsluta. Sedan dubbeklickar du på nytt och välj installera (man kan prova några gånger) tills den börjar. Sedan kan den pausas i mitten av hämtningen men då är det antingen att vänta tills det har blivit bättre trafik eller så börjar du från början tills du hämtat färdigt. lite pysel men det fungerar det till slut.

5. MrMetrixa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Igår så lyckades jag att ladda ner några applikationer till telefonen, bland annat Layar och Angry Birds. Det var på eftermiddagen jag gjorde det vid 16:30. Nu när jag skulle försöka igen vid lunch tiden så funkar det inte... igår när jag lyckades ladda ner så hade jag mitt Halebop SIM kort men nu har mitt nummer flyttats till 3 och har nu det SIM kortet i, kan det ha något med det att göra?

6. ThomasL

ThomasL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Samma problem här. Just fått telefonen och ingenting går att ladda ner, står nästan direkt "Det gick inte att hämta..."

Edit: Bara för att jag skrev det så funkade det vid nästa försök...

Last edited: 10 nov 2010