Problem med android till bilstereon?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Paulista, 14 apr 2014.

1. Paulista

Paulista Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har i många år använt iPhone via bluetooth för att spela Spotify och snacka i telefon via bilens stereo, men sen jag köpte en Nexus 5 funkar inte detta längre. Stereon verkar inte hitta androidtelefoner helt enkelt. Fungerade inte heller med en HTC One jag testade med. Mkt märkligt, bluetooth är väl bluetooth kan man tycka. Någon annan som har detta problem? Har en WV Golf 2012.

2. Mortil

Mortil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

har du kryssat i så att telefonen ska va synlig om du söker med stereon ?

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Funkar för mig i min Kia. Du har nog glömt något eller så är VW totalt tappade...

4. magno2

magno2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej,

I familjen har vi en Passat Alltrack 2013 och en Golf 2013.

Telefoner/tablets vi använder är Xperia Z1, S4 active, S2, Xperia tab Z, Nexus 7.

Båda bilarna funkar med samtliga enheter. Måste vara ett handhavandefel från din sida.

5. 47:an

47:an Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Detta är en inbyggd bluetooth i orginalstereo?

Kan det vara så att stereon och din iphone har likvärdig bluetooth version och att stödet tillnyare enheter som nexus 5 och htc one har brister. De bör finnas stöd till äldre versioner men det låter som att det saknas i detta fall.
    Har ingen aning men kan vara intressant att prova en nyare bluetooth mottagare till din nexus 5.

Nexus 5 till Ford 2013, har inte heller upptäckt någon störning eller annat.

6. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Hej, intressant att du skriver detta för jag har en Passat Variant 2013 och den hittar inte min Tablet Z när jag söker efter bluetoothenhet? Telefoner ploppar upp och min Xperia Z telefon har inga problem att paras men plattan dyker inte ens upp i bilens meny? Gör du på något speciellt sätt?

7. Perlisch

Perlisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Kan du vara så att enhets minnet i stereon är fullt pga att du haft andra telefoner kopplade? Testa att rensa parkopplade enheter på stereon.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk