Problem med anslutning till Ubuntu-PC

Discussion in 'Legend' started by homosaurus, Aug 15, 2010.

1. homosaurus

homosaurus Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har nyligen installerat Ubuntu igen och raderat min Win 7 partion, så har inte tillgång till det längre.

Har kopplat telefonen till PCn med medföljande sladd, men det går inte gå in på telefonens minneskort som förr. Utan det går bara ladda, kommer inte upp några alternativ på telefonen heller.

Går man in på "Dator" så finns en "HTC Android Phone", men det går inte gå in på den eller något sådant.

Har sökt på google efter detta, men hittade ingen hjälp. Någon annan som råkat ut för det här eller vet hur man löser det?

2. Deathgasm

Deathgasm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var tvärtom för mig.
    I Windows 7 var jag tvungen att installera separat mjukvara innan det fungerade.
    I LinuxMint (som är baserat på Ubuntu) så var det bara att stoppa i sladden så fungerade det.

Hoppas det löser sig. :neutral:

3. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Har du valt att sätta telefonen på "USB storage". Funkade för mig sist jag prövade i vart fall ;)

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Att aktivera USB Debugging kan i vissa fall fungera.

5. Mr_Miyagi

Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör Ubuntu på alla mina datorer och det har fungerat finfint. Antagligen är det så att telefonen ställer in sig på "bara ladda" när du kopplar in telefonen. Testa att gå in i telefoninställningarna och sedan "anslut till pc" och se till att "fråga mig" är förkryssad. Fungerar inte det så testa att ändra "standardanslutningstyp" till "diskenhet".

6. Deathgasm

Deathgasm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan vara som Mr_Miyagi säger. För det finns ju en bock som heter något i stil med "Använd alltid denna åtgärden", kan vara så att du har pekat i den utan att tänka på det. :-)