Problem med APN OnOff

Diskussion i 'Legend' startad av Korvapa, 15 aug 2010.

1. Korvapa

Korvapa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag blir VANSINNIG!
    Glad i hågen över min nya HTC Legend installerar jag appar högt och lågt. Letade efter en ononff-switch till det mobila internetet och hittade en som jag laddade ner direkt från Curvefishs hemsida. Eftersom den inte fungerar avinstallerade jag den och nu kan jag varken koppla upp mig mot 3G-nätet eller skicka/ta emot mms.

Hittade appen på androidmarket och såg att någon lämnat som kommentar att de haft samma problem men at man då skulle återinstallera appen, aktivera den och först därefter avinstallera. Jag lyckas inte aktivera den!

hjälp:ehm:

2. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Hej!

Dubbelkolla hur det ser ut under Inställningar -> Trådlöst och nätverk -> Mobila Nätverk -> Åtkomstpunktsnamn. Vad som står är beroende på operatör, för mig står det "data.tre.se".

Mvh
    Tobias

3. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

De allra flesta mobildata switchar fungerar genom att byta namn på din APN-adress. Det fungerar generellt dåligt med Legend (och Desire?). Symptomet är att även om man lyckas få bort sin datauppkoppling är den otroligt trög eller helt ofungerande när man försöker få igång uppkopplingen igen.

Den enda lösningen är att avstå från program som utnyttjar den metoden. Tyvärr är det bara 2.2 - romar som har stöd för ordentlig mobil-data avstängning eller 2g/3g-switch. (utan att behöva ändra apn-adressen dvs)

4. Limbo

Limbo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittade också APN och Wifi On/off i dag, och märkte till att börja med att switcharna inte gjorde något alls om man inte såg till att aktivera wifi eller APN den vanliga vägen först. Antagligen på grund av en kombination av det Kame_boy skriver om hur de fungerar, och att de står på "on" när man först installerar dem. Jag har nu bara haft programmen installerade i en knapp timme, men jag har bytt fram och tillbaka ett par gånger och det verkar fungera fint än så länge.

Alltså:
    Se till att APN eller Wifi är på (vilket du nu tänker installera en app för).
    Installera appen, som i redan från början kommer stå i ON-läget.
    Byt fram och tillbaka så mycket du vill.
    Eller bara avinstallera, men se till att den står på "on" när du gör det..

5. Jdroid

Jdroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Curvefishs APN on/off höll jag också på att bli galen på, gick ofta inte att sätta på så man kunde ladda igen... Så den slängde jag. Använder powerknappen och mobilenetwork onoff (den inbyggda). Det bryter väll all datatrafik också?

6. Limbo

Limbo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter ett par dagar med APN On/off gjorde jag detsamma. Att använda den inbyggda funktionen känns tryggare, och att det tar en halv sekund extra att få upp menyn gör mig inte det minsta egentligen. Och för Wifi använder jag Geekyouups Batterywidget. Vet inte varför jag skulle hålla på och krångla med widgetar som bara funkade om man gjorde allt på precis rätt sätt.

7. Eureniuz

Eureniuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kör den medföljande mobil switch widgeten. Tycker den funkar bra.