Problem med APNDroid + Extended Controls (Tele2)

Diskussion i 'Frågor och support' startad av skuum, 16 dec 2010.

1. skuum

skuum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja..

Jag använder mig av APNDroid samt Extended Controls, och slår av/på via APNDroid.

Problemet är att när jag sätter på APNDroid, så startar inte mobiltsurf.. Utan jag måste även klicka på Extended Controls knappen för mobilt internet.

Det jag undrar är om dom gör samma sak eller om det går att lösa på nått sätt så det aktiveras direkt efter jag klickar på apndroid..

har ju bara läst om att apndroid stänger av mer än andra program, varför vet jag inte.

2. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

De stänger av på olika sätt. APNDroid ersätter ditt APN med felaktiga uppgifter så att det inte kan på något sätt koppla upp sig mot Internet. Extended Controls stänger av genom att bocka ur "Mobile network" i telefonens inställningar.

Att ersätta APN:et är ett lite mer extremare sätt att göra så att telefonen inte kan koppla upp till Internet. Det stänger inte av det MER, men gör det ännu svårare att du skulle råka koppla upp dig.

Byter man APN och har "Mobile network" i bockat går det inte att koppla upp sig till Internet. Så hiearkiskt blir det APN (måste vara korrekt) -> Mobile network (måste vara i bockat).

Så att ersätta APN:et med felaktiga uppgifter är det bästa du kan göra, om det nu finns ett bättre sätt av de två. Båda gör samma sak till syven och sist.