Problem med återställning av telefon, just nu "trasig"

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av bozo, 1 aug 2010.

1. bozo

bozo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå,

Har lite smått panik.

Skulle installera en ny rom som var baserad på 2.2, men med root. Jag installerade via Rom Manager, och den började installera men sen blev det något fel.

Nu ligger telefonen igång med startskärmen HTC som inte försvinner.

Jag vet att jag måste flasha in en ny rom för att kunna starta telefonen, och detta gör jag via recoverymenyn. Problemet jag har är att jag inte har några alternativ i recoverymenyn. Den visar bara telefon med röd triangel.

Hur kommer jag in i menyn för att kunna flasha in en ny rom?

Jag rootade exakt efter denna guide: http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-desire/

Kan jag göra om exakt samma procedur kanske?

Tack för hjälpen.

2. Sipan

Sipan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen med triangel har jag också lyckats få, och det fick jag med htc's egna uppdatering. telefonen startar om hela tiden efter den vita sidan med logon.

Hoppas någon kan hjälpa oss här, jag är lika desperat som du och vill veta hur man kan göra en downgrade och få igång mobilen

3. bozo

bozo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag löste det för min del.

Gå in i recoverymode med usb ikopplat och sen kör du recovery-windows.bat på win windowsburk. Då får du upp en meny, och om du lägger in en annan rom på SD-kortet (jag tog rootedupdate från rootmappen i windows) och flashar in den .zip-filen.

Vet inte hur du gjorde när du rootade, men jag använde mig av denna guide: http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-desire/ och i därifrån får du recovery-windows.bat.

Jag övervakar tråden tills du fått till det.

4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    När ni kommer till rött utropstecken ska ni trycka Volym-upp+Power... då kan ni komma vidare.