Problem med att 0706 blir 46706 =SMS skickas inte!

Diskussion i 'Desire HD' startad av pierre.c, 31 jan 2011.

1. pierre.c

pierre.c Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vilket prefix jag än använder så ändras det automatiskt till 46 vilket gör att sms inte kommer fram! Det är främst på två kontakter jag har detta problem och det är sjukt störande.

ändrar jag tillbaka numret till 070, 0046 eller +46 så ändrar mobilen det automatiskt till bara 46, och det efter att jag skickat ett sms till kontakten i fråga. :/

Om jag ska SMS:a dessa nummer så får jag alltså "rätta till" numret innan jag kan skicka varje SMS! Jag har testat allt nu tror jag, så om någon har en lösning så vore det schysst om jag kan få ta del av den!

MVH Pierre

2. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    287

MINA ENHETER

Har haft det här problemet då med vissa kontakter som jag syncat med facebook, problemet ligger i att de har uppgett sitt nummer på facebook med 46 i början, utan +, och mobilen använder facebooknumret vilket nummer du än väljer som primärt :S
    Ta bort facebook syncen och kolla om det funkar bättre.

edit: eller be de två kontakter det gäller ordna sitt nummer på facebook så det står +46 framför :)

pierre.c gillar detta.
  3. pierre.c

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ok. jag testade att stänga av facebooksynkroniseringen av kontakter men har fortfarande realtidsflödet på autosynk, det verkar funka! dock så ropar jag inte hej ännu eftersom jag har trott minst fem gånger på fyra timmar att det är löst. Återkommer!

4. willd

willd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt varför du har problem med 46, det funkar ypperligt för mig?

5. pierre.c

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det borde funka tycker jag, men icke.. Ringa går, men inte SMS:a. (När jag kollar meddelandets status så står det "Väntar"). Håller tummarna nu för att det ska funka och för att personers statusrader dyker upp när dem ringer osv.

Har man ikryssat "Realtidsflöde" så borde ju allt facebook-lull-lull fungera.

6. Propogater

Propogater Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem, Desire HD.

7. pierre.c

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag wipeade hela telefonen för jag blev galen på detta, det funkar nu men jag vågar inte länka den berörda kontakten till hans Facebookkonto. Jag har mailat HTC och frågat hur man löser problemet. Jag menar, bara för att en kontakt inte har uppdaterat sitt nummer på fb så ska ju inte det sabba min telefon. Tänk om alla mina fb-kontakter hade fel nummer i sin info, då skulle mobilen bli helt värdelös. :P