Problem med att avaktivera HTC-sense

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Neonbrun, Jun 26, 2010.

1. Neonbrun

Neonbrun Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan :) Förstår inte vad som är felet, har försökt att inaktivera HTC-sense, men det vägrar att fungera. När jag har avaktiverat Sense så ska man ju kunna ha det vanliga Android gränssnittet, det fungerade när jag prövade, dock för ganska länge sedan men ändå. När jag går tillbaka till homescreen så startar bara Sense om igen :ehm: Hjälp någon ? :cry: Det fungerar om jag tankar hem någon annan launcher, men den vanliga finns inte. :money:

2. kabirran

kabirran Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte helt säker på detta, men efter lite läsning på nätet så visar det sig att den ROM som skickas med nya Desire inte har vanliga launchern inkluderad. Så om du vill köra annat än sense är det att ladda hem från Android Market som gäller. Märkte samma sak på min, fungerar dock bra med HelixLauncher :)

3. rockyapa

rockyapa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade samma problem jag med men jag hittade en apk för den vanliga launchern så det är bara att installera den så ska det funka. det som dock inte fungerar är htcs sense widgets då de kräver sense gränssnittet. :cool:

Länk: http://www.megaupload.com/?d=KUEC072X

4. Neonbrun

Neonbrun Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej tackar tackar :) Ska genast tankas hem :cool:

5. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon guide till hur man inaktiverar sense? Så vitt jag vet ligger det och kör i bakgrunden ifall man kör Android default launcher. Dessutom är jag inte helt med på hur nödvändig en apk är ifall default launchern ska gå att få igång ändå? (menar då måste den ju redan finnas "installerad" sedan innan)

Men jag har själv aldrig provat att inaktivera Sense och jag är väldigt sugen på att prova default launcher så ni får gärna upplysa mig om dom här sakerna.

6. kabirran

MINA ENHETER

Guide för att byta från Sense: http://www.androidguys.com/2009/10/22/how-to-turn-off-htc-sense/

Om det är så att du byter till en annan launcher så kan du självklart använda t.ex. taskiller för att avliva Sense processerna. Dock så finns det vissa bakrundsprocesser (som är sense men ändå inte) som behöver vara igång iirc.

7. qetuR

qetuR Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Den metoden fungerar inte om du inte har rootat telefonen. Metoden fungerade för tidiga versioner av HTC Sense och inte på HTC Desire, den laddar upp direkt iaf.

8. kabirran

MINA ENHETER

Den metoden fungerar för mig på Desire. Dock så behövde jag ladda hem en annan launcher från Market. Min desire är väl typ 3-4 veckor gammal och orootad.

9. rockyapa

rockyapa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

vad jag förstått så är "default launchern" borttagen på de nya versionerna av desire. så det är därför man behöver installera den med en .apk för att sen kunna välja clear defaults på sense och sedan välja "default" som launcher :cool:

10. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Så, är det något som krånglar med den launchern? Läste något om att zoom-in effekten inte fanns med