Problem: Problem med att displayen tänds av sig själv

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Saimon, 16 jul 2013.

1. Saimon

Saimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Ikväll fick jag mitt första problem med min S3:a som jag ägt i över ett år nu.
    Skärmen tänds av sig själv med kanske 20 sekunders mellanrum utan att jag rör den eller tittar på den. Jag har stängt av funktionen som ska hålla skärmen igång så länge man tittar på den och även startat om telefonen några gånger.
    Jag har inte installerat några nya appar nyligt och inte tappat telefonen heller.
    Den har slutat nu, men det höll på i kanske 15 min, även efter flera omstarter som sagt.
    Har någon haft liknande problem?

/Simon

2. anCnoc

anCnoc Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Enbart upplevt detta under laddning för länge sedan, men icke numera.

(Har inga erfarenheter om detta) Men skulle kunna tänka mig att det kan vara pushnotis eller meddelande av dålig täckning eller liknande, men det skulle du sett i statusfältet.
    I annat fall kan det vara något som synkar som inte står rätt till? Kan bara spekulera och svårt att se nu i efterhand kanske.
    Om detta förekommer igen prova att stänga av synk om det fortsätter stäng av wifi och mobildata.
    Skulle även ta en titt vilka processer som ligger i bakgrunden.

3. Saimon

Saimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag googlade på problemet och de flesta andra hade samma som dig, att det hände vid laddning.
    Tack för de övriga tipsen! Om det börjar igen har jag några fler källor att felsöka i alla fall:)
    Uppdaterar här om det fortsätter och om jag lyckas lösa det själv.