Problem: Problem med att få in mkv filer i mobilen.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av laaben, 30 juli 2012.

1. laaben

laaben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej allihopa har ett lite problem med att få in mkv filer in på min mobil. Jag tänkte converta de till avi men det skulle ta en sådan tid och det hinner jag inte med (Erkänner dåligt planerad av mig).

Varje gång jag försöker få in mkv filerna via drag and drop (när man gör sin mobil till en "hårddisk" och bara släpper in filmer) så får jag meddelandet att filen är för stor för att föras över. En ligger på 4,5 gb medans den andra är runt 7,9 gb. Jag har bara använt 9 gb (många filmer i) och förstår inte varför jag får fel meddelandet :/.

När jag försökte med den äldre sync programmet funkade det inte. Och med det nya är jag helt borta, förstår inte hur man lägger till filmer där.

Tackar för alla svar :)

2. Dunda

Dunda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Går inte slänga in större filer än 4gb. Dela upp filmerna.

laaben gillar detta.
  3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Det är för att det interna lagringsutrymmet är formaterat i FAT32, och med det filsystemet kan man bara flytta filer som är mindre än 4,3gb stora (inte helt hundra på siffran, men där i trakterna). För att flytta större filer måste man exempelvis använda sig av NTFS, tror dock inte det går att formatera om telefonens interna lagring tyvärr.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

laaben gillar detta.
  4. laaben

laaben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Där ser man vad felet var. Då får man leta efter en spliter då och hoppas på att allting går som det ska :)

5. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Så jävla värdelöst att de inte fixat detta efter några år med Android..

6. Aiden

Aiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Antagligen så är det för stabilitets problem, komponenter och allt ska funka tillsammans. FAT32 är en gemensamn nämnare, på både mac och windows sidan tex. Annars kör ju windows NTFS (som inte funkar på mac), och mac kör Journalförd Mac Os X ( som inte funkar på windows ).

Så det har nog en ganska naturlig förklaring!¨

Att splitta mkv filer är piece of cake, det är super simpelt. MKV är väldigt bra på det sättet att det är lätt att lägga in subs i filen, ändra den, splitta den m.m.

MKVToolnix är lätt det bästa/snabbaste programmet enligt mig, dessutom gratis. Du kan ladda ner det här http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/win32/mkvtoolnix-unicode-5.7.0.7z

Om du inte förstår hur du ska splitta själv så finns det gott om guider om det på nätet. t.ex denna guide med förklarade bilder http://www.my-guides.net/en/guides/general-video/253-how-to-split-mkv-files-using-mkvtoolnix

Hoppas dt löst problemet för dig!:cool:

7. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Varför inte ext4? Samt när man ska installera drivrutiner och programvara från HTC så bifogar de en liten exe med ext4-support för windows. Jag har aldrig kopplat in min HOX i en dator och kunnat använda vanliga "disk-funktionen" utan att ladda drivare från HTCs hemsida.