Problem med att flasha om till Custom 2.2/2.1

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av robinpouzar, 6 feb 2011.

1. robinpouzar

robinpouzar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har stött på lite problem med mobilen nu.

När jag ska flasha om enl båda guiderna för Custom 2.1 och 2.2 så gör jag det till punkt och pricka. Jag har rootat telefonen, lagt in busybox installer och installerat det så det står "Done". Har superuser, samt laddat hem xRecovery installer. Installerat allt det och startar om telefonen och ska köra igång via xRecovery, så kan jag köra igång JIT_enabler, det fungerar och får rätt höga poäng i Quadrant. Men vill ha in ny programvara så jag får lite nytt utseende och en snabb telefon då jag stör mig på hur seg den är med SE's egna programvara.

Vilketsom så ska jag köra "custom zip" i xRecovery och väljer FreeX10 Beta 2,3 och 4. Mobilen kommer till Sony Ericssontexten ibörjan av uppstarten sen händer inget mer, står kvar där rätt länge och sen startar den om sig. Kör jag däremot Freedom signed 008b så får jag igång telefonen utmärkt, men den hittar inget nät. Trots att mobilen legat 30-40min, flera omstarter osv så får jag inget nät, tills jag kör in SE's gamla programvara igen.

Vad gör jag för fel som inte får det att funka med custom 2.2 ?
    Läst överallt på xda, sökt på Swedroid, googlat osv. Men får inte fram någon info som avhjälper mitt problem.

Tack på förhand.

2. Matthewb

Matthewb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

var så för mig i fredags med när jag skulle slänga in beta 4 av 2.2. använde xrecovery 0.2 och fick det inte att funka med sändning osv. men gjorde om allt från början genom SEUS och rootade på nytt och slängde in busybox och installerade xrecovery 0.3 och efter en omstart så funkade sändning o allt till slut..

Fått den nya uppdateringen till telefonen än? 2.1.A.0.435

3. robinpouzar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Suttit och försökt flera gånger nu, uppdaterat i SEUS flertal gånger och kör med xRecovery 0.3, senaste busybox från market och startat om telefonen flera gånger, gjort exakt som det står i guiderna. Men får det inte att funka.
    Basbandsverision: 2.1.54
    Kernel-verision: 2.6.29
    Revisionsnummer: 2.1.A.0.435

Så jag antar jag har senaste programvaran/uppdateringen.
    Kör rooten via SuperOneClick v1.5.5

4. Dmaxon

Dmaxon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova rensa dalvik cachen :P
    du hittar valet under "advanced" i xrec tror jag.

5. robinpouzar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad innebär det då ?
    Altså, vad är Dalvik cachen ?