Problem med att göra LPP till default launcher

Diskussion i 'Desire HD' startad av JSandis, 29 jul 2011.

1. JSandis

JSandis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har sedan en tid tillbaka ett problem med att göra LauncherPro Plus till default launcher, det var inte så från början när jag först installerade LPP utan allt flöt på som vanligt.

Varje gång jag tycker på home knappen kommer meddelandet "Slutför åtgärd genom att använda" och sen kan man välja mellan HTC Sense och LauncherPro, problemet är att det kommer upp oavsett om jag väljer "Använd som standard för denna åtgärd" eller inte.

Jag har testat att använda home switcher för att se om det blir default efter man valt en launcher som standard och när jag väljer LPP blir det default ett tag men sen är det som att standardinställningarna rensas av sig själv.

Någon som vet om det beror på LPP eller de senaste uppdateringarna från HTC? Någon som har en bra lösning på detta problem?

2. stilleh

stilleh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har samma problem med sense och adw launcher sen några dagar tillbaka. Ingen av dem sparas som default.

3. traian

traian Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Z3c

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Z3c
    ROM:
    KK 4.4.4 pre-rooted
    Bump.

Har samma problem som stilleh med ADW launcher EX. jag får upp dessa alternativ när jag trycker på home knappen; sense, adw eller multitaskmanager.

Det konstigaste är att det kan ta sig i några minuter i taget om jag fyller i "always use..." för att därefter en stund senare fråga mig igen...väldigt irriterande.

SPECS;
    HTC Desire (1st gen)
    insertCoin 2.1 (GB 2.3.3)
    A2SD
    2 many apps to list....