Problem: Problem med att installera appar

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bulle, 19 jan 2013.

1. bulle

bulle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Får felmeddelandet "Det går inte att installera appen på standardinstallationsplatsen" när man försöker ladda ner och installera någon app.

Läste i en annan tråd att man skulle ta bort smdl2tmp1.asec men den filen existerar inte?

När man försöker uppdatera t ex Facebook får man meddelandet det finns inte tillräckligt med lagringsutrymme. Har 200mb+ ledigt

2. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag råkar också ut för samma sak ibland. Har minne kvar, men tar jag bort en app så att jag lite till så fungerar det.

3. bulle

bulle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmm det verkar som det fungerar just nu i alla fall att hämta nya appar, men det går fortfarande inte uppdatera facebook som e på 14 mb. Det står att det inte finns tillräckligt med utrymme..

4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

200mb ledigt betyder inte att du har 200mb att installera på! Du behöver rensa lite så att du får mer plats, precis som det står, otillräckligt med utrymme! Pröva det och återkom sen om det inte funkar!

5. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag tycker över lag att det är ganska bökigt att se vilka resurser man har tillgängliga på SGS2. Upplevde min gamla Galaxy Spica med 2.1 som mycket enklare på den fronten. Där stod det kort och gott hur mycket minne man hade kvar, så var det inte mycket mer med det. Nu ser vi ju all möjlig data, och det som både jag och Bulle först verkar ha trott visar hur mycket minne du har kvar stämmer tydligen inte ändå.

6. bulle

bulle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Förstår mig verkligen inte på den här uppdelningen av lagringsutrymmet. Är root fortfarande enda möjligheten att komma runt detta?

Last edited: 20 jan 2013