Problem med att komma in på android market

Diskussion i 'Allmänt' startad av call3h, 21 sept 2009.

1. call3h

call3h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, när jag ska göra ett konto till android market så funnkar de inte, står att det är något fel. Kan man göra kontot på datorn istället så jag kan komma in på android market ?:)

2. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det går utmärkt att skapa ett konto på datorn för att sedan mata in användarnamn och lösenord i telefonen. Kopplingen till ett google-konto brukar man uppmanas att göra när man startar telefonen första gången. Gör man inte det är risken stor att det blir svårt att göra det vid ett senare tillfälle. Har du stora problem kanske lättaste är att återställa telefonen.

3. call3h

call3h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej :( köpte den begangnad så kunnde inte göra det vid start. Står typ att det kan vara något fel på simkortet, men testat med olika nu :confused: Men tror ni att det hjälper å återställa den så får jag testa det, men var gör man det ?:confused::confused:

4. call3h

call3h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löste mitt problem då jag återstälde mobilen och sedan gjorde mitt google konto:

gjorde såhär för att återställa om någon annan har samma problem:

Tryck på STARTSIDA > MENY och tryck på Settings > Security > Factory data reset. På skärmen Factory data reset trycker du på Reset phone och sedan på Erase everything. Du kan även återställa telefonen med hjälp av telefonknapparna, genom att med telefonen avstängd trycka på och hålla in knapparna STARTSIDA, AVSLUTA SAMTAL/STRÖM och BAKÅT. Efter några sekunder startar återställningsprocessen.

5. MarkusH

MarkusH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Ifall någon annan har problem kan det vara bra att veta att första gången man ansluter till Market måste man ansluta via mobilnät. Inte via wlan.