Problem med att lägga in recovery img

Diskussion i 'Hero' startad av Chappy, 9 dec 2009.

1. Chappy

Chappy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tjoho!
    Satt igår natt i brist på annat att göra och tänkte att jag skulle slänga in lite nya pryttlar i min Hero.. I augusti så rootade jag telefonen + la in modacos rom (va ett tag sen och man skrev allt i cmd)
    Till problemet!
    Läste lite guider å tankade hem recovery img osv (kanske redan gjorde fel här?) och iof så kom jag inte mkt längre än här.. Installerade nyaste Flashrec, då jag trycker på backup recovery img så funkar inte det. Istället kan jag välja "download recovery img" och det står massa text i den vita rutan. Har testat detta och bootat om. Kommer då till en svart skärm med blå och gul text (sounds funny?:D) men iaf, nu kommer jag inte mkt längre.. Vad har jag gjort fel?
    Har formaterat minneskortet (då hängde sig allt och minneskortet blev Blank SD Card, löstes genom att frenetiskt ta ut och sätta in kortet igen^^)
    Så gärna om det är ngn som har en idiotisk guide eller liknande. (Fattar inte att jag är SÅ här dum, då jag både flashat å lekt med Htc diamond utan problem)..
    Tack på förhand!:)

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag rootade nyligen min Hjälte och la i modaco. När jag installerade flashrec igen så kunde jag inte heller göra backup recovery img.

Jag har också funderat på detta och undrar om det bara kan göras en gång alternativt endast i 2.73-romen

Jag undrar också vilken fördel jag har av att lägga in nya Amon_RA recovery och om jag kan göra det med Flashrec enligt steg 3 i rootguiden

3. matokt

matokt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

skulle behövas en hel guide från scratch till partitionering

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag följde guiden i wikin och det var ganska lätt. Jag saknade dock också ett avsnitt om partitionering och fick improvisera med vad jag läst i andra trådar. Jag gjorde den i recovery mode där funktionen finns och är lätt att använda. Problemet är att jag inte kan kontrollera att det blev rätt, det enda jag kan se är att minneskortet ser ut att vara 500MB mindre nu.

Finns det nått sätt att kolla om man inte har Linux?