Problem med att roota

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Vegetal, Nov 2, 2010.

1. Vegetal

Vegetal Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om detta förtjänar en ny topic om inte så radera denna!
    Iallfall!
    Försökte igår att roota min liquid vilket resulterade i episk fail....

Försökte köra in LCR froyo läckan vilket gick bra men inga av de fysiska knapparna fungerade. Så jag bestämde mig för att installera Acers läckta 2.2:a med acer tools vilket också gick åt helvete.

Kan dock starta den i bootloader eller vad det heter, enligt volume up + camera + power. Den står och blinkar och har laddat usb_init, finns det något man kan göra för att få liv i den nu eller är den betraktad som brick?

Den svarar ex vid flashning av marez recovery, ex boot.bin går att ladda in men det går inte att starta den normalt.

Edit: Noterade att skärmens bakbelysning inte fungerar vid boot men man ser acer loggan i bakgrunden.

HJÄLP!!!!

2. azumio

azumio Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har inte koll på liquid men testa köra Acers motsvarighet till SEUS. Borde fungera..

3. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade testat att installera 2.2 beta från acer (clean) för att få det att fungera först. Jag hade problem att få in den via acer dl tool, men efter några försök gick det. Blev fett nervöst när det inte gick den första gången, men som sagt efter några gånger fungerade det. Fixar det sig är du ju enkelt att lägga in LCR F efter. :)

4. Vegetal

MINA ENHETER

Fråga: Om jag nu kommer in i fastboot finns det inget sätt man kan trycka in en rom därifrån?

Med acers verktyg måste jag ju vara inne i OS:et

5. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har för mig att telefonen inte behöver vara igång för att du ska kunna flasha den med en .Bin fil, det räcker att den är i fastboot(om det är så det heter), där det står en massa siffror och toppen blinkar. Så länge datorn kan hitta telefonen ska du kunna flasha in en lämplig .bin fil.
    Orsaken till att LCRF inte fungerade bör bero på att du inte hade flashat in en 2.2 läcka.
    Om du hade 1.6 på mobilen innan detta så skulle jag rekommendera dig att först prova flasha in 2.1 och sen 2.2.

6. Vegetal

MINA ENHETER

Löste problemet igår, jag drog in marez recovery.img igår och kom på att jag var tvungen att trycka volume down + camera + power för att komma in i den menyn. La in LCRF på nytt och nu funkar telefonen som ett smäck :)