Problem: Problem med att slå tonvalsknappar

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av greenlight, 4 maj 2012.

1. greenlight

greenlight Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en HTC One X med TELE-abonnemang där jag får problem när jag ska använda tonvalstjänster. Ringer jag exempelvis en kundtjänst där man ska slå sitt nummer för att bli uppringd så skickar telefonen ett nummer upprepande gånger. Om jag slår in 1234567 kan det blir 11233445677.
    Det konstiga är att på displayen står det rätt. Jag har provat med ett flertal kundtjänstnr där man behöver slå in sitt personr men det blir fel på alla!

Fick problemet efter senaste OTA (1.29.401.7)

Någon annan som upplever samma problem? Nu kan jag inte använda min internetbank.

2. lambroo

lambroo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Min flickvän och jag har samma problem med våra HOX. Man får försöka ett par gånger med telefonbanken för att det ska funka. (Vi har haft det sedan vi fick telefonen i början av april.)

3. greenlight

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På min fungerar det inte alls efter senaste uppdateringen. Den upprepar nästan alla siffror så det är omöjligt att ringa internetbanken. :( Men det konstiga är att det kom efter senaste OTA.
    HTC vill att jag ska testa med ett annat SIM-kort och sedan återkomma, men jag tror inte att det kommer hjälpa.

4. greenlight

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu fungerar det! Jag blev misstänksam då signalen från knapptryckningarna lät så högt. Då testade jag att inaktivera ljudet på dessa. Inställningar -- > Ljud. Sedan bokade jag av "knappsatsljud".
    Antingen detta eller att man sänker volymen så mikrofonen inte hör ljudet från knapptryckningarna. Den registeras alltså både knapptryckningar och ljudet därav blir det dubbelt.
    Jag har informerat HTC: