Problem med att telefonen bara laddar upp data?!?

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by leetal, Nov 22, 2010.

1. leetal

leetal Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!

Jag har haft problem med min desire ett bra tag nu.. Det som händer är att telefonen ballar ur och enbart laddar upp data, ej ner. Det här kommer och går i vågor. Men när den fastnar i "uppladdningsläge" så går det varken att ringa med telefonen, skicka sms el. liknande. Det händer även att mottagningen ballar ur ibland, från att gå från max till en stapel på någon minut utan att jag förflyttar mig.

Jag har 3 som operatör. Standardradio till 2.2.

Jag har rootat telefonen X ggr, gjort hardware-reset XX ggr och sonika lagt in orginalrommen igen.. Varje gång samma problem.

Hörde av några vänner vilka också har varsin desire att de blivit tillfrågade vilket sim-kort de hade när de köpte sin telefon. Ett par av dem hade fått sina utbytta när de köpte telefonen. De bytte ej operatör (telia).
    Kan det ha med detta och göra? Jag har vanligt sim-kort, dvs. ej micro-sim.

Är det fler som har samma problem?

* Orginalrom
    * 3 som operatör, bor i Linköping

Några råd? Eller är det bara att lämna in telefonen och hoppas på att man får tillbaka den i fungerande skick?

2. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaåå... Både min Hero och Desiren gör på det sätt som du beskriver. Och det är flera som har problem med det. Givetvis är det nåt skumt med 3.

3. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Finns redan en tråd om detta problemet --> här <--

4. robe42

robe42 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma problem här. Har Glocalnet som således går genom Telenors nät.
    Vad jag har läst har mer eller mindre alla som går genom Telenor detta problemet, varav en hade lagt en felanmälan direkt till Telenor vilka kollade i nätet exakt när felet pågick och där hittade dem inget spännande fel.

Tillförde inte så mycket med den infon, men kan vara bra att veta iallafall.

5. xydix

xydix Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan säga att wildfire lider av samma problem. Däremot verkar DHD inte alls lida av problemet.

6. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hoppas att det inte är hårdvarurelaterat och att det på något vis går att fixa med en uppdatering från HTC till senaste Sense... dock blir jag mer och mer skeptisk... förresten, är det någon som vet om N1 lider av samma problem? hårdvaran är ju nästan identisk.