Problem med att uppdatera till 2.3

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Kemal88, 7 juni 2011.

1. Kemal88

Kemal88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Jag har problem med att uppdatera min SGS till 2.3

Det står att jag har senaste versionen, men den är bara uppdaterad till 2.2. Det står att den inbyggda programvaran har koden:
    PDA:JS5/PHONE:JPY/CSC:JS4 (TPH)

Är det någon mer än jag som har problem med detta, eller är det någon som har en bra lösning på problemet?

2. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

testa sök i forumet lite, finns ungefär en miljard trådar med exakt sammma rubrik och innehåll som din. Eftersom du har TPH i slutet som produktkod (istället för svenskt som är XEE eller NEE) så kan du inte uppdatera. Finns en rad varianter för att fixa detta. Rekomenderar att du kollar på swedroid wikin, och letar upp Elofs Lathund där.

3. Kemal88

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag löste problemet med att ringa netonnet där jag köpte den. De kommer att skicka mig en ny med svensk programvarukod istället :)

4. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Oj vad generöst, det är ju samma telefon bara annan programvara, trodde de skulle flasha om den bara åt dig. Grattis får man väl säga

5. Kemal88

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu när man ändå ska få mobilen utbytt, tror ni det är någon idé att eventuellt lägga pengar och försöka få en nexus s istället?

Skulle troligtvis behöva lägga 800
    Eller eventuellt mot en LG P970 där jag skulle behöva lägga 200

Last edited: 21 juni 2011
  6. Kemal88

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Fick idag min telefon från netonnet, men fick en telfeon från "fyndvaror" när de sa att jag skulle få en ny.

Jag köpte den som en så kallad "fyndvara" men tycker det är lite fult ändå. Funderar på om jag ska åka och lämna tillbaka den och få en helt ny istället..

7. mate

mate Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Juridiskt sett har inte säljaren någon skyldighet att ge dig en ny telefon (även om inte den ursprungliga vore "fyndvara"), och då din första post är äldre än NetOnNets öppet köp-period, så är det enda du har att gå på ifall de uttryckligen lovat dig att få en "ny" i betydelsen fabriksny i oförvanskad orginalförpackning (ej "fyndvara", som ju kan innbära fabriksny med t.ex. skadad förpackning). Har du inte det skriftligt skulle jag nog personligen besparat mig besväret.

8. Kemal88

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Dock är det så att jag fått med ett kvitto, identiskt med det andra där jag fick betala. Det som skiljer är garantinr. och så klart det datumet jag fick den skickad till mig. Jag tror att de bara skulle ta tillbaka den om jag säger att jag ångrat mig.

Synd dock att jag inte fick det skriftligt, då hon jag pratade med sa att jag skulle få en "sprillans".