Problem med att visa vissa hemsidor i Blade

Discussion in 'Blade' started by Frostic, Dec 16, 2010.

1. Frostic

Frostic Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick hem min lade idag från telia och är inte så van vid att använda Android än. Men jag försökte idag surfa in på hemsidan hpguiden.se men fick bara upp ett meddelande om encoding eller liknande, varför fungerar inte det att gå in med den inbyggda webbläsaren på den sidan?

Måste man ha flash och i så fall hur ordnar man det?

2. Lobban

Lobban Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om sidan kräver flash så kan du inte läsa den. Det finns inget flashstöd i Blade.

3. Frostic

MINA ENHETER

Jaså, det finns inget tilläggsprogram eller liknande som fixar det här problemet?

Finns det något program som gör så att jag kan använda telefonen som modem till min dator?

Last edited: Dec 16, 2010
  4. Frostic

MINA ENHETER

Såg att hpguiden inte kräver flash, vad kan då vara fel? Jag får det här felmedellandet i telefonen när jag försöker komma in på sidan.
    Technical description: Content error - an unsupported content encoding was recieved in the gateway: ¨none¨

5. Lobban

Lobban Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är hårdvaran i Blade som inte stödjer Flash, eller snarare Adobe som inte velat ge stöd för flash till just den hårdvaran. Det finns inget program för att komma runt det problemet.
    Ingen aning vad som är problemet. Jag testade nu och jag kommer in på sidan utan problem. Åtminstone hpguiden.se utan att sedan gå in på några andra länkar.

6. Lobban

Lobban Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Btw, uppgraderar du till Android 2.2 FroYo genom Custom ROM så kan du väldigt enkelt använda det som modem till datorn.

Annars ska det finnas mjukvara för det tror jag...

7. Frostic

MINA ENHETER

Okej, tappar man garantin om man gör det där? Finns det flash i 2.2? Svenska menyer m.m?

8. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Flash kommer aldrig komma till någon telefon som idag ligger i prisklassen < 2500 kr.

9. Occz

Occz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bättre att skriva att Flash inte finns till telefoner med ARMv6-processorer, enbart till processorer med ARMv7

10. Frostic

MINA ENHETER

Jag fixade in Opera Mobile idag i alla fall, då fungerar alla hemsidor som jag vill besöka. Måste vara den inbyggda webbläsaren i Android som är värdelös.