Problem med aux/3.5 mm uttaget?

Diskussion i 'Blade' startad av andjo88, 28 september 2011.

1. andjo88

andjo88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har som sagt problem med aux/3.5 mm uttaget på min blade. Har precis införskaffat ett par nya hörlurar som funkar kanon, överallt utom i min blade. Ljudet tycks inte komma riktigt fram och det blir lite av en "burkig" känsla över ljudet. Speciellt i den ena hörluren blir det knappt nåt ljud, men drar man ut sladden halvvägs blir ljudet normalt i ett öra och slutar funka helt i det andra. Något som varit med om nåt liknande eller vet vad det är för fel? Man vill ju helst undvika att skicka in sin mobil till anovo :P

2. team@

team@ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det råkar inte vara ett headset anpassat för iPhone? I så fall låter det som ett normalt beteende... De är kopplade på ett eget sätt jämfört med det normala.

3. Nero

Nero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.074
    Telefon:
    F1

MINA ENHETER

Telefon:
    F1
  4. andjo88

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ett par skullcandy hörlurar och det står inget om att de ska vara iphone-anpassade. Testade på min flickväns Blade precis och det var samma sak på hennes, men jag ska testa och köpa en adapter på teknikmagasinet och se om det blir bättre! Skriver igen när jag testat :). Tack för tipset!

5. team@

team@ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Observera att det bara gäller headsets (alltså lurar med mic)
    För lurar utan mic har inte ens Apple lyckats göra egen koppling.

6. andjo88

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittade en likadan "förlängingssladd" från ett par söndriga WESC hörlurar och nu funkar det kanon igen! Mina skullcandy hade headset så det var väl därför det inte funkade då? Men nu funkar det iaf så jag är nöjd :). Tack för hjälpen!!