Problem med AychTeeSee's Vanilla Cupcake ROM - GSM

Diskussion i 'Hero' startad av e2zippo, 4 februari 2010.

1. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Antagligen den snabbaste romen som finns till hero i dagsläget!

Har dock ett problem som nån kanske kan hjälpa mig med.

Jag får inte ÅÄÖ att dyka upp när jag skriver sms, låt mig förtydliga.

Romen kommer med både standard-android tangenbordet samt HTC's tangentbord, och jag föredrar HTC's då det är lite större tangenter samt lite annan utforming.

Jag har installerat den svenska ordlistan och när jag skriver sms fungerar det till den graden att den föreslår rätt ord så länge dom inte innehåller ÅÄÖ.

Så den kompletterar riktigt förutom när jag ska skriva tex (göra, blir bara gora) och (varför blir bara varfor). Dock så finns en del av orden som tex "varför" i ordlistan om jag kollar, det är bara det att telefonen kompletterar inte riktigt.

Från början är romen bara på engelska men jag har ändrat till svenska med "more locale2" men det verkar inte hjälpa.

Det fungerade på MCR 3.2b5 som också bara finns med engelska från början.

Jag vet att det blev rörigt men jag hoppar ni förstår vad jag menar? :P

2. krallebob

krallebob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ladda ner scandinavian keyboard på market?

3. e2zippo

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har det installerat men gillar det inte alls, sen får jag inte autokompletteringen att fungera alls på det.

4. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta en inkompetent fråga?
    Vad är det för skillnad på denna och "originalrom" som jag kör med nu? ( 2.73.405.5 )
    Jag antar att den är snabbare men ser mjukvaran annorlunda ut? andra gadgets? kompatibilitet?
    ( Kan vara beredd att prova om det är bra skit )

5. e2zippo

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du kör alltså senaste programvaran från HTC vilket innebär att du har sense-gränsnittet som ser annorlunda ut än vanilla (standard-android).

Antingen gillar man sense och klarar av att det går lite segt,(iaf på standard, MCR med taskiller tweak är också en stor skillnad) eller så kör man in den här romen och känner hur telefonen egentligen ska vara :)

Summa summarum, om du väljer att köra AychTeeSee's rom så kan du inte längre använda dig av sense-widgets och det ser lite annorlunda ut, det är en smaksak, men det du kommer märka mest är att telefonen är så sjukt mycket snabbare! Gör en nandroid-backup och testa, se om du gillar den.