Problem med Azilink

Diskussion i 'Applikationer' startad av Doczor, 7 aug 2009.

1. Doczor

Doczor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

sitter och försöker få igång så jag kan använda min Magic som USB-Modem genom att använda azilink. Följt Wikin som finns, https://swedroid.se/wiki/index.php/USB-Modem_med_AziLink , men när jag kommer till att dela uppkoppling till datorn så får jag följande error message i kommandotolken.
    error: device not found
    Detta är då när jag är på punkten där man ska skriva:
    adb forward tcp:41927 tcp 41927

Allt fram till den punkten gick som en dans, men nu står jag helt rådlös.. :confused:

Tacksam för hjälp.

//Doc

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Finns en tråd som tar upp Azilink under Guider, skulle rekommendera den tråden i första hand.

Vad får du om du skriver "adb devices" istället?
    Om du får upp din telefon i den listan så har jag dessvärre inget bra svar, men får du inte det så kan det antingen vara så att du missat att ställa in USB-debugging, eller så saknas drivrutiner. Installerar du drivrutiner manuellt så ligger de i SDK-mappen, under usb_driver/x86 eller usb_driver/amd64 beroende på dator/operativsystem.

Testa att gå in via enhetshanteraren och se om du har någon enhet utan drivrutiner (utropstecken eller liknande ikon), du kan testa felsökning här, det hjälpte mig att komma igång med min Galaxy.

3. Doczor

Doczor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Nu fick jag det att fungera smärtfritt, om någon mod vill flytta inläggen till rätt kategori (om det finns någon användbar info annars ta bort) så vore jag tacksam. Jag som brukar vara så bra på att söka på forum för att inte dubbelposta frågor etc :/

I alla fall, problemet var drivrutinerna. Dessa installerade jag manuellt och efter att ha tagit bort alla HTC's usb devices och pluggat in telefonen igen så fungerade det utan problem.

4. Nummer3

Nummer3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förlåt en newbie och grönglöling när det kommer till datorer...

Men jag har följt guiden i wikin, och gått igenom alla steg, men jag har ingen åtkomst till nätet jag fick error meddelanden när jag gjorde steg, "Högerklicka på azilink.ovpn och välj: "Start OpenVPN on this config file".

Det står typ; Route: route addition failed using createIpforwardEntry: åtkomst nekad (status =5 if_index=15)
    den begärda åtgärden kräven em privilegiehöjning.
    Error: Windows route add command failed (adaptive): returned error code 1

Route: route addition failed using createipforwardentry
    åtkomst nekad (status =5 if_index=15)
    Den begärda åtgärden kräven em privilegiehöjning
    Error: Windows route add command failed (adaptive): returned error code 1
    Initalixation sequence completed

Vad kan jag ha missat?

5. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nummer3, du har fått PM.

Tar på eget initiativ och hänvisar till tråden om Azilink under kategorin "Guider" i forumet, eftersom jag anser att det som tagits upp här även finns med i den tråden. Är det någon som har något emot det så får ni gärna säga till, men jag misstänker att det blir enklare så.