Problem: Problem med batteri samt mottagning, Nexus 4.

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Eri, 1 jul 2013.

1. Eri

Eri Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, för 5-6 veckor sedan ramlade jag ner i en sjö med min Nexus 4 i framfickan. Jag fick snabbt upp den ur vattnet och stängde direkt av den. Efter 24h i en påse med ris i solen försökte jag starta den men det hände ingenting. Efter ytterligare 24h fick jag liv i den och den verkade fungera normalt. Jag lät den ligga och torka i ytterligare 2 dygn innan jag satte ihop den och började använda den. Då fungerade den felfritt och det verkade som om ingenting hade hänt. Sedan 2 veckor tillbaka har min telefon stora problem med batteriet. Den kan gå från fullt till tomt på en minut och även om jag har laddaren i kan den gå från fullt till 20% på en sekund innan den fortsätter ladda. Utöver detta har jag även problemet att telefonen tappar 3G mottagning (WiFi funkar) väldigt ofta. Det är då borta i ca 1 min innan det kommer tillbaka, inom 5 min har den tappat mottagning igen. Detta händer inte om jag har laddaren i.

Så, jag funderar på om det är någon som har en lösning på detta problem? Jag har funderat på att köpa ett nytt batteri för att se om det löser batteriproblemet, men det kommer ju troligen inte att lösa mitt andra problem? Är det lika bra att köpa en ny telefon direkt?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Kolla ifall du har drulle försäkring på din hemförsäkring. Tror inte det är värt att lägga några pengar på den luren.

Skickat med Tapatalk

3. Eri

Eri Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen försäkring eller garanti täckte och redan försökt det mesta så det får nog bli att köpa en ny. Tack ändå :)

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 280

MINA ENHETER

Surt!

Skickat med Tapatalk