Problem: Problem med batteritid

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Frevik, 25 feb 2014.

1. Frevik

Frevik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har börjat få problem med batteritiden på min lur en SIII:a, innan uppdateringen till 4.3 så vid normal användning så använde jag den en hel dag och ganska flitigt utan problem. Nu börjar den varna redan på eftermiddagen för dåligt batteri.
    Jag har en Note II också, jobblur. Jag laddar båda mobilerna under natten och tar dom ur laddaren samma tid på morgonen. Note II:an använder jag mycket, främst till samtal, kollar och skriver jobbmejl, det blir en del surfning till och från jobbet.
    Kollar jag på lurarna nu så har de båda drifttid på batteri 15H 49m. Note II:an har 60% kvar, SIII:an satte jag precis på laddning så jag vet inte hur mycket den hade kvar men den varnade redan vid 16.tiden för lågt batteri.
    Tittar jag i inställningar under batteri på skärmtid så har båda dragit drygt 35%, men under aktiv tid på Noten så är den 1h 31m, under S3:an så är aktiv tid 22m 6s, båda ligger på ungefär samma ganska höga ljusstyrka. Kollar jag under Android OS som dragit 14% på S3:an så står det håll dig vaken 10h28m, vad är det? Motsvarande på Noten som Andriod OS dragit 10% så står det på håll dig vaken 35m 27. Kan det ha något med saken att göra och vad gör man åt det i så fall?
    I övrigt så hittar jag inte något som sticker ut, men å andra sidan så har jag inte så mycket koll på det heller......

2. Sulan_73

Sulan_73 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Där är en stor bugg i 4.3 uppdateringen antar jag ,,för jag har också sämre batteritid på min ,och jag har upptäckt en bugg som där står att jag har använt wifi ,fast jag inte har haft wifi påslagen på cirka en månad då jag har 4G där jag bor,,..Nu hjälpte ju inte detta dig ,men det är förmodligen 4.3 som spökar ,då många har fått sämre batteritid ,medans en del har fått bättre och en del ungefär samma sen innan uppdatering.

3. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det nämns ett fel på batteriet och man ska snacka med supporten har jag hört. Vissa har fått nytt batteri.
    Min pappa hade problem med batteritid och han köpte nytt original. Nu är han nöjd med tiden..

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

4. prettythingd

prettythingd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag fick det här tipset från XDA-forumet och det har hjällp lite i alla fall. Men 4.3 tar helt klart mer batteri än tidigare.

"disable the GPS setting "use wireless networks"

for whatever reason, a play store update has caused massive battery drain relating to that setting for a LOT of people, including me on over four devices. seems to be related to apps like facebook messenger that check your location each time you send a message, so the system would spam out GPS location requests way too often or something."

5. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

redan av men precis som ni andra så upplever jag samma sak. Batteri på min S III LTE är mycket sämre efter uppdateringen. Har absolut allt avstängt förutom synkning av min jobbmail och gmail. (samma inställningar som innan uppdateringen) och har gått från 40 % av batteri kl 20:00 på kvällen till 15 % redan vid 16:00. Det betyder att jag måste ladda den på jobbet eller be att den inte stängs på vägen hem. Måste påpeka att jag har 3000 mAh batteri som jag köpte när den kom ut (original SAmsung)

MVH

6. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Rin deras support. Bor man i stockholm finns två serviceställen. Det är ju inget okänt problem verkar det som.
    Kan va batteriet. Jag läste det någon stans. En person bytte det och den blev bra. Det blev ett garantiärende.

7. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har lite svårt att tro på detta av en enda anledning. Batteritiden var ganska bra innan uppdateringen till 4.3 Efter uppdateringen är det under all kritik, även om man har extended batery kit . Det betyder att problemet ligger i mjukvaran och inte hårdvaran som vissa påstår.

MVH

tissot gillar detta.
  8. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min farsa bytte batteri. Subjektivt säger han att det blrv bättre batteritid.