Problem med beställning från google HJÄLP

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Bjorn88eklund, 1 maj 2010.

1. Bjorn88eklund

Bjorn88eklund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan

Jag skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig och ge lite info om detta har hänt just dig vid en beställning från google.

Jag har lagt beställningar på 6 nexus one telefoner ifrån google.

6 st telefoner har blivit dragna ifrån mitt konto på nordea.
    men bara 5 telefoner har de skickat och på den 6 så står det
    payment declined.

Det är en gräns på att man får köpa 5 telefoner vet jag förut men jag har beställt 6 st på ett annat konto ifrån google tidigare.

De har ju samt dragit pengar ifrån mitt konto på 4120 kr men sen står de payment declined.

Skulle uppskatta om någon varit med om något liknande.

Håller förbrilt på att leta efter någonstans på google ja kan vända mig för att få svar men hittar bara dessa jä**a klicka dig vidare för läsa skiten själv hjälp och de hjälper inte så mycket i nuläget.

Så om någon har information om sånt här från tidigare hjälp snälla.
    Om någon vet hur jag ska få tag i google direkt snälla hjälp.

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

antar att du redan läst allt här?
    http://google.com/support/android/bin/request.py?contact_type=contact_policy

och kontaktat dom här?
    http://checkout.google.com/support/bin/request.py?contact_type=card_declined

sedan kan du ju ringa oxå om du vill...
    For questions about your existing order, please contact Nexus One support from Google at 1-888-48-NEXUS (63987). Open daily from 7:00 am EST to 10:00 pm EST.

If you are calling from outside of the US during our regular business hours (12:00 GMT to 03:00 GMT), please dial 1-404-978-8888.

Sedan är ju frågan, är pengarna verkligen DRAGNA från ditt konto? Inte bara reserverade?

3. deppan

deppan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

precis, pengarna är antagligen bara reserverade, och om så är fallet kan du vara lugn. Reservationen kommer antagligen släppas om ett tag.

4. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De står reserverad som info fast pengarna är inte kvar på kontot. De borde lösa sig är väl bara de att man nervar till som fan när man ligger ute med så mycket pengar.

Köper in 5 telefoner i taget så de rör sig om ganska mycket pengar.

Nu när jag kollade mina 4 andra ordrar som befinner sig i midlands england så står det order is put on hold, nån som vet vad detta innebär?

5. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var inget de hade fått fart på paketet igen. Blev lite fundersam bara eftersom de inte stått så på någon av de 9 andra telefoner jag beställt.

Men har mailat google gällande ordern som står still. De hade vidarbefodrat mitt mail sa de till nån expert eller va de skrev.

Men pengarna står som sagt reserverade, om jag nu avbeställer ordern så borde pengarna vara tillbaka på kontot inom någon dag eller?

Jag har inte glaskoll på hur det där funkar så vore guld med snabbt svar.

Pengarna är som sagt dragna från kontot men står som reserverade.

6. Vibban

Vibban Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Innebär inte reservationen att de "gömmer" pengarna från ditt konto för att pengarna är just det, reserverade?

7. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det måste ju va något sånt de gör. Jag har fortfarande inte fått något svar ifrån google och eftersom jag redan har en telefon ligger på borderlinx och väntar och 4 till är i england just nu och på väg dit så är de nog lättast att avbeställa ordern för de tar för lång tid och orkar inte invänta en till telefon till england:P

8. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jag har fått reserverade belopp vid ett par tillfällen, visserligen inte ifrån Google. Men det var något annat jag beställde en gång men så avbokade jag för att varan inte fanns i lager. Då var beloppet redan reserverat på mitt kort och affären jag beställde ifrån gjorde ingen återbetalning. Men efter ungefär 1 vecka togs reservationen bort och pengarna var tillbaka på mitt konto...

Det hände även en annan gång och då var jag osäker på vart pengarna tagit vägen, så jag ringde banken (Nordea) och de kunde ta bort reservationen och sätta tillbaka pengarna..

Så antingen får du ha lite tålamod eller så kan du ju testa ringa banken o se vad dom kan göra åt det.

9. Bjorn88eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah okej, jätte bra information har avbeställt telefonen nu så tänkte att man kan vänta tills imorgon för att se om pengarna kommit annars ringer jag nordea och hör mig för.

Tack för hjälpen allihopa.