Problem: Problem med bifoga filer på Gmail, nån mer?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av kendobendo, 23 aug 2012.

1. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Har ett skumt problem där jag inte kan skicka iväg filer som är ett par meg. Jag vet inte exakt var gränsen går men de är någonstans mellan 2-16mb där filer inte alltid bifogas då jag väljer att dela dom via Gmail-kontot.

Exempelvis så mailar jag ofta högupplösta foton via gmail. De har jag alltid gjort på min S2:a. Aldrig några problem. Men sedan jag fick S3:an så har jag haft problem. Jag kör den senaste officiella Stock Rom:en och har provat ta bort gmail kontot, dödat programdata och cache för Gmail appen.

Som work around så mailar jag bilagor med E-post appen nu istället som går till mitt jobb's exchangeserver istället. Men vill helst använda gmail till allt. Har kollat runt men hittar ingen inställning som ser ut att vara fel heller.

Någon som har samma problem? Har ni lust att maila iväg exempelvis en 16MB fil via ert gmail, maila er själva och se om ni får någon bilaga.

2. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag provade just att bifoga en apk på 20,5 MB och den dök upp igen i luren färdig att installera. Yay för mig och sorry för dig. :(

(Svensk SIII med Telia uppdaterad OTA och om-rootad i morse)

3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    fick en ota update härom dan faktiskt, men den gjorde inte så gmail funkade bättre med stora filer. Jag behöver iofs inte heller omroota min, den behöll root.

Fan.. de är störande.. verkar som jag är den ända med detta bekymmer. Provade precis maila 15,5mb apk till mig själv. Mailet kommer fram tomt. :ehm: