Problem med bl.a. kalendern

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av gildebrand, 24 augusti 2011.

1. gildebrand

gildebrand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallåj!

Har ett problem som gör mig halvt galen. Kalendern (Google Calendar) synkar inte. Från början så fanns kalendrarna där, men de uppdaterades inte när jag uppdaterade i kalendern på nätet. Så då provade jag att uppdatera manuellt, samt att tvinga en synkronisering, men även om jag körde "synkronisera nu" så verkade den inte synkronisera för senaste synkronisering stod på samma tid och datum. Så då läste jag att man skulle rensa data för kalender-appen och så gjorde jag. Då försvann alla kalendrarna, och nu lyckas jag inte få tillbaka dem. Jag har internetuppkoppling, har provat både på wifi och 3G utan resultat.
    Nu kör jag RCMixS men hade samma problem förut när jag körde stock 2.2 också.

Ett annat problem som (kanske??) är relaterad på något sätt!? Jag installerade DeskSMS och loggade in på deras hemsida för att prova att skicka sms. Tidigare sms samt kontakter och kontaktbilder dyker upp, men det går inte att skicka några sms. När jag testar push connection från DeskSMS så får jag bara meddelandet "The push connection to the phone has failed!"

Och sen funderar jag på om det finns någon variant av RCMixS där man har löst minnesbristen, grymt jobbigt att ha typ 1MB ledigt i telefonen.