Problem med bl.a. synkronisering

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Patrick17, 19 nov 2010.

1. Patrick17

Patrick17 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Har en Mini Pro, och den senaste veckan har den automatiska synkroniseringen knappt fungerat alls. Trots exempelvis nya mail, så har GMail inte synkroniserats som tidigare, och inte heller kontakter och kalender synkroniseras längre. Även Facebook verkar ha slutat synkroniseras. De första dagarna fungerade det om jag startade om mobilen, i den mån att det synkroniserades en gång efter omstart och sedan återgick till att inte fungera. Numera fungerar det inte alls. Går jag in på synkroniseringsinställningar så finns det där "hjulet med pilarna" bredvid varje synkroniserbar sak, som om det höll på att synkroniseras, men hjulet är helt stilla och det händer ingenting. Har provat det mesta som jag kan komma på, så som att prova med manuell synkronisering och stänga av och sätta på automatisk synkronisering, men inget verkar fungera.

Problemet uppstod för övrigt i samma veva som jag installerade Tasker och lade in några profiler för hur ofta synkroniseringen skulle ske. Om det har något samband vet jag inte, men problemet kvarstod även efter jag tog bort alla de profilerna.

För övrigt verkar det även ha strulat lite med SMS de senaste dagarna, då de ibland inte verkar komma fram direkt utan istället ösa in när jag har startat om mobilen.

Någon som har något tips om vad som kan vara problemet, och framför allt vad jag kan göra för att åtgärda det?

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Hur mycket minne har du ledigt i mobilen? Har du advanced task killer eller något liknande program installerat?

3. Patrick17

Patrick17 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur tar man reda på ledigt minne? Nej, har ingen task killer alls.