Problem: Problem med Bluetooth. Vad göra?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Atkinson, 24 nov 2012.

1. Atkinson

Atkinson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en Volvo C30 med inbyggd bluetooth. Problemet är att min SG Note inte lyckas connecta till bilen. Hur åtgärdar man det?
    Har även testat med en SE Xperia Ray och då fungerar allt klockrent. Behöver man någon speciell mjukvara för Bluetooth?

2. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Finns en lista över kompatibla telefoner på volvos hemsida när jag gjorde en snabbkoll så fanns inte noten med men S2:an % S3:an och dom har likartad mjukvara tror jag vad gäller bluetooth så det bör fungera.

Men du borde nog höra av dig till volvo och fråga lite då Noten som sagt inte finns med på den listan som uppdateras ständigt.

3. Atkinson

Atkinson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ja, det blir till att höra av sig till Volvo. Förhoppningsvis är det mjukvaran som strular. För då kanske det kommer fungera bättre när JB/Android 4.1 kommer?
    Verkar som att man har maximal otur, då väldigt många andra modeller finns med på deras lista.

4. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan mycket väl vara så men jag kan inte se varför det skulle vara ett problem nu då man använder sig av liknande komponenter i S3:an och S2:an rent bluetooth mässigt så det är la bara mjukvaran som skiljer, får hoppas att det löser sig med 4.1 som kommer.

Och tittade på om det skiljde sig mellan världsdelarna och i Kina och Nord Amerika med AT&T funkar Noten så det man kanske kan göra är att hitta mjukvaran för någon av dessa världsdelar och programmera in i Stereon vet ej om detta är möjligt men borde vara det då man använder sig av samma leverantörer oftast.

För vad jag vet har man inte släppt 4.1 i Nordamerika eller Kina.

Annars kan man väl fråga volvo varför det skiljer sig mellan världsdelarna och om man inte kan lösa problemet.

Kan ju också vara så att du råkar göra något fel när du försöker ansluta.