Problem med browser - ständig omladdning

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av RBS, 24 nov 2010.

1. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Hej,
    jag använder Desires standardwebläsare och har följande problem.

På vissa sidor, t.ex. denna
    http://www.e24.se/analys/makroekonomi/han-ar-eus-svar-pa-bagdad-bob_2454393.e24
    så laddas sidan om typ var 10e sekund och jag vyn hamnar i övre vänstra hörnet. Detta gör att det blir omöjligt att läsa lite längre artiklar eftersom man tvingas skrolla ner en massa gånger.

Jag misstänker att problemet beror på att någon banner eller dylikt laddas om. Händer samma sak i din webläsare? Hur har du åtgärdat det? Jag vill inte stänga av javaskript.

Tack!

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Web browsern - inställningar - Plugins - Aktivera vid behov (nåt sånt) - Uppdatera elller stäng ner öppna igen.

Då slipper du irriterade banners.

3. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Tack för tipset, men det verkar inte funka i det här fallet. Skulle du kunna testa sidan jag länkar till ovan och se om du kan läsa den utan att sidan laddas om och du hamnar högst upp på sidan? Tack.

4. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Testade sidan innan jag skrev det och funkade bra hos mig.
    Oki, testade igen och bannern följer faktiskt med när jag scrollar sakta och scrollar snabbt så följer den inte med.
    Det enda jag kan komma på är testa adsfree, men det kräver root.

Sent from MIUI 0.11.12

5. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Tack för att du tog dig tiden.

Har inte rootat än, och är inte så sugen på att göra det bara pga detta problem (det finns många andra anledningar iofs).

För mig följer inte bannern med. När jag skrollat ner till mitten av sidan (t.ex.) så dröjer det inte mer än 5-10 sekunder innan adress-baren visas och sidan börjar laddas om (typ refresh). Adress-baren fylls som vanligt med grönt från vänster under omladdningen. Efter omladdningen hamnar jag längst upp till vänster på websidan och kan inte fortsätta läsa.

När jag öppnar sidan visas inte bannern högst upp, det är bara ett vitt fält med en grön pil. Det är nog för att jag har valt att inte automatiskt aktivera plugins (se andra posten ovan). Om jag trycker på den gröna pilen aktiveras bannern och reklam visas. Mitt problem uppstår både innan och efter aktivering av bannern. Bannern är dock alltid högst upp på sidan (den följer inte med när jag skrollar).

Kan nån med orootad telefon och standardläsaren testa sidan?

6. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Inga problem
    Jag slänger in en QR-kod till sidan blir det lite mindre jobb för mig (och andra) att navigera till den aktuella sidan ;)

[QR]http://bit.ly/ehPkN3[/QR]

Resultat: Inga konstiga omladdningar oavsett om jag har plugins på eller "on demand" Jag provade även att minska cache till 100kb och det påverkade inget heller...

Last edited: 26 nov 2010
  7. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Tack för hjälpen!

Men, undra vad det kan vara för problem i min lur. Har upplevt problemet på denna sida i flera dar, så det är inte en specifik banner som är problemet. Upplever omladdningen också på andra sidor, t.ex. på e24.