Problem: Problem med buffrande av musik

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av Cygnus, 20 apr 2023.

1. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Hej,

Jag har en S23 Ultra med Comviq som operatör med 5G påslaget och jag bor i en tätort. Något som sker oregelbundet men mer frekvent senaste tiden är att jag i vissa musikappar inte kan buffra eller spela upp musik online när jag inte är på wifi.
    Två exempel är Spotify och DI.FM.
    Det märkliga är att jag kan surfa på webbsidor och gör jag bredbandskollen tex så visar den på bra bandbredd.

Förstår verkligen inte vad det kan vara som gör att just musikbuffringen står still?
    Ansluter jag till ett wifi så funkar det direkt. Är det någon port eller något som krånglar eller vad kan det vara?

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    593

MINA ENHETER

3. Cygnus

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

4. Cygnus

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Update, nu funkar det inte alls längre. Vare sig jag kör med 4G eller 5G. Det är bara DI.fm och Radiotunes som inte funkar att buffra musik via mobilnätet. Så fort jag går över till wifi funkar de. Prövade att installera dem på min Oneplus 8Pro där jag har Telia som operatör och det var inga problem alls att spela via mobilnätet. Talade precis med supporten på Comviq och de hade inte en aning. Suck! Nån som har någon idé om vad det är som spökar?