Välkommen till klubben.
Ni hittar ett antal hundra inlägg om detta problemet på forumet för Galaxy S!

Har tidigare trott att detta varit ett problem med just Galaxyn då det har diskuterats vilt hos SGS ägarna, men nu verkar det ju som att det helt enkelt är
Tele2.
För att summera ett antal sidor på forumet för er:
Tele2 säger att felet ligger hos användarnas mobiler ibland och inget kan göra, men ibland kollar de iaf in på det! Men inte alltid. Oftast är det telefonen det är fel på.
Mobiltillverkaren hävdar att det är
Tele2 som strular och inget annat.
På just Galaxy S telefonen verkar de flesta ha oavbruten 3G (och inte uppleva att telefonen inte automatiskt går från G->3G) om de
ej använder Tele2.
Samtidigt har fler användare kunnat bekräfta att andra telefonmodeller fungerat med
Tele2, dvs, sökning till G->3G har fungerat.
Tele2 har på Fairshopping svarat
Men på senare tid har det verkat som att Tele2 börjat inse att något står fel till hos dem, inte hos just Galaxy S ägare, om man lägger märke till att fler och fler på kundservice pratar mer om felsökning och uppgradering av nät.
Click to expand...