Problem: Problem med Chrome & Drive

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av luktorvindgren, 8 sept 2014.

1. luktorvindgren

luktorvindgren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er,

Ny android-användare här. Kan ingenting.

Har lite småbekymmer med min Nexus 5.

På vissa sidor t.ex. www.dagens-hockey.se, om jag ska klicka på en länk så zoomar den istället in delen av länken som jag avser trycka på (men går inte in på själva sidan). Någon som vet hur man tar bort detta?

Mitt andra problem gäller Google Drive. Om jag vill skicka ett mms från (använder textsecure) får jag upp mitt fotoalbum samt bilder från nätet jag har kollat på tidigare från andra personers Google Drive via datorn långt innan jag köpte min Nexus. Har tillfälligt löst detta då jag rensade allt i Google Drive men problemet lär komma tillbaka nästa gång jag tittar på någons bilder.

Någon som upplevt detta och har en lösning?

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Att den zoomar in är en hjälp funktion om det ligger andra länkar för nära så du kan tydligt klicka på det du menade. Ingen aning om det går att stänga av, tycker själv det är en smidig funktion.

Om du sveper in från vänster när du ska välja bild så kan du välja en specifik källa att hämta bilder från istället för de senaste bilderna från alla källor. Vet inte om man kan stänga av att Google Drive automatiskt "prenumererar" på alla delade filer man öppnar.