Problem med Comhem!?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 29 jun 2010.

  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 414
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag har sådana JÄVLA problem med mitt Comhem och jag vet tre andra, på rak arm, som har samma problem. Min router, 100mbit, hänger sig mer än en dator ifrån 2001.

    På vintern funkar den bra. På sommaren, då det är varmt i lägenheten, kan den hänga sig flera gånger per kväll. Ikväll har den gått ner 6 gånger på 1,5 timmar nu här idag. Det är på TOK för mycket för att det ens skall vara användbart.

    Det är ju helt otroligt jobbigt när man försöker lira något spel via nätet t.ex. Eller surfa. Så snart den börjar jobba lite mer än att surfa runt på max ett forum så krackelerar den. Sedan tar det ju inte EN sekund för den att starta igen. Oftast får man göra en reboot på den.

    Är det fler än mig som har samma problem här?
     
  2. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har iofs problem med comhem, men det beror nog snarare på att husets nät är gammalt och skabbigt. :-P
     
  3. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hur gammal är routern? Om det är comhems router, ring deras ****dåliga kundtjänst och fråga varför den gör så. Och säg inte att den gör så på sommaren utan året om. Så kanske du kan få en ny eller mot en liten slant. Men passa dig, om dom skickar en gratis så kan dom utan att du vet om det binda upp dig på ditt bredband i 1-2 år.
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 414
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det är inte problemet här. Lägenhet som byggdes för 2 år sedan ganska exakt.

    Problemet för mig är att det finns inga telefonjack i lägenheten. Då skulle jag haft Telia.
    Andra problemet är att bredbandsuttaget som är installerat inte har någon bredbandsleverantör i sig. Bredbandsbolaget fick inte bygga på Telias linor och då blev det för dyrt. Annars skulle jag haft BBB.

    Så nu sitter jag här och skriver arga emails till Comhem. Hoppas de lyssnar ett uns. Har t.o.m spelat in en film här nu på skärmen hur den dör vid stresstest.

    CMD -> ping ftp.sunet.se -l 65500 -n 1000
    och 10 stycken www.bredbankdskollen.se samtidigt gjorde susen. Efter 3,5 minuter dog den.
     
  5. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hur detta ska hanteras:

    Ring ComHem, beskriv problemet och vad som händer. Om de börjar dribbla med en check-lista på saker att testa se då till att få alla saker på checklistan att kolla, gör dom verkligen och ring sedan tillbaka. Även om du redan har testat det så skit i det, skriv ner allt du ska göra, gör det som om du verkligen brydde dig och ring sedan.

    Varför? För att alla som sitter på en kundtjänst pratar med i runda slängar 80-100st personer varje dag med varierande problem. Det finns INGET de älskar mer än en trevlig person som ringer in, följer exakta instruktioner och är trevlig.

    Jag kan garantera dig att om du sköter dina kort snyggt så kommer supporten med glädje skicka dig ett nytt modem.

    Gör som de säger, var trevlig, brusa inte upp utan var bara lugn. Tro mig, jag har suttit på bredbandssupport själv (inte just ComHem men samma princip överallt)...
     
  6. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis så är det. Och om kundtjänst inte kan hjälpa dig ena dagen, så testa igen nästa dag, hos comhem brukar man verkligen få olika bemötande och åtgärder beroende på vem man pratar med.
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 414
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Så härligt...

    Ringde och felanmälde. Eller, Comhem ringde mig efter att jag skickade mitt email.

    Sa som det var, han var trevlig, alla var trevliga. Bra bemötande. Han sa att "Ja, antagligen får du ett nytt modem utskickat, men det är teknisk **** avdelningen som avgör det!".

    Bra tänkte jag.

    Jag får ett SMS lite senare på dagen, eller om det var dagen efter, som säger "Vi har registrerat ditt fel. Vänligen återkom om det dyker upp igen" med bättre svenska. Men något i den stilen. Jag reflekterade inte över det så mycket då utan tänkte att det var ett standardutskick då de reggat ett fel på någon kund.

    Efter två dagar till undrade jag däremot lite över ifall ingen skulle höra av sig. Jag ringde igen.

    Det visade sig att de helt enkelt struntat i problemet och istället lagt det åt sidan. Killen jag pratade med nu sa "Ja, jag ser här att ditt modem har brutit uppkoppling någon gång, menar du att det hänt igen?".

    Eh, jo, som jag sa över telefon första gången, och i mailet jag skickade, så händer det HELA TIDEN!

    Så nonchalant. Jag avskyr Comhem. Nu skall jag ringa in igen, när det händer, och berätta hur lamporna lyser. Som om man hinner 1, springa runt och titta och 2, komma ihåg hur de lyser eller 3, ta fram en kamera och filma/ta kort.

    Jag vet att jag är en grinkuk men ibland hjälper det att ventilera.

    Nu har jag modemet i fönstret. Då blir det kallare. Då funkar det iaf vissa dagar.
     
  8. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 367
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    grinkuk? fint ord!

    Pröva att kyla ner modemet med vätska annars, fungerar oftast jättebra.

    Jag hade liknande problem, min lina gick ner 4-5 ggr per kväll i 5-minuters perioder. Allmänt var linan riktigt slö och dålig. Jag skrev in en lång jobbig felanmälan och ungefär två dagar senare ringde en tekniker upp mig, ingen kundtjänst, och bad mig kolla vissa saker.

    Efter lite testande bad han mig kryssa ur "Flood protection" i brandväggen på modemet, och visst... jo för det var en bugg i modemet som kunde orsaka just sådanahär problem. Sure, jag testar väl. Tro fan det fungerar och min lina kör på full fart istället för att kräla runt som en hamster utan ben. Sedan jag kryssade ur deras förinställda buggiga ruta fungerar allt fint.

    Ring och bittra dig på dom, det är det som är till för!

    Kram. Släng in öl på kylen, kommer efter jobbet.
     
  9. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 414
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Öl inslängt. Men, som sagt, jag skall kolla på hur lamporna lyser när det dör nästa gång. Gah...
     
  10. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 021
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har samma problem med att det dör. Har också kryssat ur den där bockrutan och det hjälpte till viss del. Nu är det bara ett helvete att få kontakt med nätet på morgonen, men när det väl är igång funkar det till nästa morgon.
    Ett tag ringde jag in 5-6 ggr per dag. Alltid lika vänlig (har själv jobbat i service desk) och till slut kom de och kikade på utrustningen i huset. De fixade något som var fel och tyckte att de var duktiga. Men nu uppför sig telefonen likadant, helt plötsligt så har den tappat kontakten helt.
    Kul när man försöker köra företag hemifrån!
    Så nu lovade de igår att komma hem och byta mitt modem samt kolla signalerna i lägenheten.
    5 månader har det tagit.
    När jag hade BB hade jag inte ett enda supportärende på 6 år.
    Längtar till september då jag kan säga upp Comhem....