Problem med CoPilot

Diskussion i 'Applikationer' startad av Nilssonnet, 27 maj 2010.

1. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att när ska ska skriva in destinationer i CoPilot Live 8 på min Desire att bokstäverna inte hänger med. Jag har inställt att jag har T9-layout med ordförslag. Den hänger upp sig på den bokstaven jag har skrivit, tex så skriver jag in ett a så kommer det upp en dublett strax därefter, när mobilen har så att säga valt bokstaven. Ska jag skriva in ett helt ord, tex Malmö blir det Mmamalmalmmmalmö.

Ska jag få fram ett ord med åäö funkar det knappt inte, då bara en massa tecken kommer upp som är innan tecknet jag ska ha så då måste jag skriva in ett tecken, ta bort dubletten, skriva nästa, ta bort dubletten ända fram tills åäö-tecknet och sen rulla i listan. Börjar det på åäö är det kört... tex Östersund blir Mosöstnuosösterösterösterutösters... Väljer jag det ordförslaget som telefonen föreslår hamnar det i slutet bakom alla bokstäver.

Jag har provat att avinstallera och installera igen men det hjälpte inte.

Vänder jag på telefonen så det blir qwrty-layout så funkar det utan problem att skriva in vart jag ska men då jag föredrar att T9 så vore det ju bra om det gick att fixa...

2. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Har du en köpt CoPilot eller en piratkopia?

3. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lagligt köpt och installerad via deras instruktioner.

4. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Liknande problem på den versionen jag testade, men det är mer så att ingen text alls kommer upp förrän man tryckt enter. Lite lotteri om det blir rätt eller inte.

5. masspier

masspier Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem men det löste sig när jag vred luren till landskapsläge. Det funkade alltid att skriva i landskapsläge men det var lite av lotteri i porträtt läge, efter senaste uppdateringen upplever jag inga problem.